چهارمین اجلاس استانی نماز در بوشهر برگزار شد

کد خبر: ۷۴۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲ 06 May 2019

بوشهر- ایرنا- چهارمین اجلاس استانی نماز با رویکرد شیوه ها و مهارتهای دعوت به نماز روز یکشنبه به حضور مسوولان استانی در بوشهر برگزار شد.

ه گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آئین گفت: انسان در زندگی مولفه های بسیار و مشکلات زیادی را تجربه می کند که تنها با صبر و برپایی نماز می توان از آنها گذر کرد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: براساس نظر جامعه شناسان و روانشناسان یک قاعده و گزاره علمی وجود دارد که در مقابل بحران نباید شکست.
وی اضافه کرد: در عرصه روانشناسی و جامعه شناسی یک گزاره علمی وجود دارد که نخستین تقابل انسان در برابر بحران‌ها شکستن است.
صفایی‌بوشهری گفت: نخستین اقدام یک شخص و یک جامعه در مقابل بحران نشکستن همان صبر است و صبر تلخ ترین و بهترین موضع گیری انسان در مقابل بحران است.
وی اظهارداشت: صبر و استقامت نوعی پایداری است که انسان را از خاکریزهای سخت عبور می دهد تا به موفقیت برسد.
صفایی بوشهری گفت: نماز موجب امید و نشاط در حرکت و زمینه اتصال به منبع قدرت را فراهم می کند.
وی یادآور شد: نماز انسان را به منبع قدرت الهی متصل و یکی از عواملی که در بحران‌ها انسان را کمک می‌کند روزه‌داری است و روزه انسان را در برابر مشکلات، مسائل زندگی و صبوری توانمند می‌کند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز بوشهر گفت: در خصوص اقامه نماز باید تلاش و برنامه ریزی کرد.
سعید زرین فر افزود: هرکسی در هر جایگاهی باید برای اقامه نماز تلاش کند.
وی بیان کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی مسئولیت های خود را در مورد فرهنگ نماز مرور کنند و تلاش کنند دراین بخش در تراز اهداف انقلاب اسلامی گام بردارند.
زرین فر گفت: در چهارمین اجلاس استانی نماز در استان بوشهر 76 اثر شامل مقاله، شعر، داستان، کلیپ و نرم افزار با موضوع شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز به دبیرخانه ارسال و از 19 اثر بعنوان آثار برگزیده استانی تجلیل شد.
وی یادآورشد: نماز کلیدی است که جامعه را بیمه می کند و مهمترین و بهترین راهکار برای مقابله با آسیبهای اجتماعی به شمار می رود.
در ادامه این آئین از نفرات برگزیده تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار