مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد:

لزوم تغییر رویکرد سنتی به‌صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: رویکرد سنتی به صنایع دستی خراسان رضوی باید تغییر کند و صنایع دستی و هنرهای سنتی باید در خدمت سبک زندگی مردم قرار گیرد.
کد خبر: ۷۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸ 11 August 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسین زارع‌صفت در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی اظهار داشت: ما دارای برندهای بزرگی در صنایع دستی هستیم که این برندها باید بزرگتر شده و در دنیا بیش از پیش شناخته شوند.

وی گفت: نگاه سنتی به صنایع دستی باید تغییر کند و برای اینکه صنایع دستی توسعه بیشتری یابد، باید به سبک زندگی ورود پیدا کند و صنایع دستی و هنرهای سنتی باید در خدمت سبک زندگی مردم قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه صنایع دستی نیازمند نگاه و توجه همگان است، گفت: برگزاری ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در راستای نگاه ویژه به این هنر صنعت و حمایت از هنرمندان است.

زارع‌صفت در ادامه در زمینه جایگاه صنایع دستی در مشهد توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: مشهد مزیت‌های بسیار بزرگی دارد به گونه‌ای که سالانه حدود دو میلیون گردشگر خارجی وارد مشهد مقدس می‌شود که از این تعداد 850 هزار نفر در سال گذشته از طریق ناوگان هوایی وارد این کلانشهر شدند و مقصد 65 درصد مسیرهای ریلی به سمت مشهد است.

وی گفت: آنچه که اهمیت دارد این است که برای ماندگاری در حوزه فعالیت‌های اقتصادی باید فرهنگ را اقتصادی کنیم و در اقتصاد نیز رفتار فرهنگی داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: اگر به دنبال تولیدات اقتصادی با بار فرهنگی باشیم این تولیدات و محصولات برند فرهنگی ما می‌شوند.

زارع‌صفت ادامه داد: حمایت‌های دولتی از صنایع دستی به تنها کافی نیست و برای توسعه صنایع دستی باید فعالان این بخش و هنرمندان نیز فعالیت خود را دوچندان کنند چراکه موضوع اصلی به تولید کنندگان باز می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در ادامه صحبت‌های خود به بازار سوغات و صنایع دستی در مشهد اشاره کرد و گفت: حجم بالای مبادلات مالی در بازار سوغات و صنایع دستی مشهد بیانگر اهمیت این کلانشهر و جایگاه صنایع دستی و سوغات در پایتخت معنوی ایران است.

وی خاطر نشان کرد: باید به‌گونه ای برنامه‌ریزی کنیم که پرچم ما در حوزه صنایع دستی در دنیا همواره به اهتزاز درآید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار