مسابقات شکوفه‌های قرآنی اوقاف واگذارمی‌شود

مدیرمرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برگزاری مسابقات شکوفه‌های قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه از سال ۹۵ به صورت آزمایشی به وزارت آموزش و پرورش واگذار می‌شود.
کد خبر: ۷۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 12 August 2015
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در آیین افتتاحیه سی وسومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر سراسر کشور در اردوگاه ثامن الحجج(ع) اظهار داشت: به تعبیر امام خمینی(ره) هیچ مکتبی بالاتر از قرآن نیست و قرآن پناهگاه مسلمانان است.

وی نعمت یادگیری اصول قرآنی را از بزرگترین نعمت‌ها دانست و افزود: دانش‌آموزان باید یادگیری تعالیم قرآن را در اولویت برنامه‌های زندگی خود قرار دهند و بدانند که یادگیری این تعالیم بزرگترین نعمتی است که در اختیار انسان قرار می‌گیرد.

مدیرمرکز امور قرآنی سازمان اوقاف پیرامون هم‌افزایی فعالیت‌‌های دینی تاکید کرد: باید فعالیت‌های باشکوه قرآنی افزایش یابند و از انجام برنامه‌های موازی پرهیز شود که همیاری سایر دستگاه‌ها در این امر بسیار موثر است.

حسینی از افزایش ماده‌های رقابتی مسابقات قرآن و عترت خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا ماده‌هایی همچون حفظ و قرائت کل قرآن‌کریم، تلاوت تحقیقی و تلاوت ترتیلی را به مسابقات قرآن، عترت و نماز اضافه کنیم.

وی در زمینه واگذاری مسابقات شکوفه‌های قرآنی به وزارت آموزش و پرورش بیان‌کرد: 37 دوره از مسابقات شکوفه‌های قرآنی توسط اداره اوقاف برگزار شده است که در تصمیم گیری‌های جدید برگزاری مسابقات زیر 18 سال این مسابقات به وزارت آموزش و پرورش واگذار می‌شود.

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: واگذاری مسابقات شکوفه‌های قرآنی به وزارت آموزش و پرورش از سال 95 به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و لازم به ذکر است که این واگذاری به تصویب شورای راهبردی ستاد عالی مسابقات رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار