شاخ غول چراغ جادو به دست دیوان عدالت اداری شکست/حکم تخریب طبقه هفتم علاءالدین ابلاغ شده

تابناک تهران - بالاخره و پس از گذشت 8 سال کشمکش، دیوان عدالت اداری رای قطعی بر تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء الدین را صادر کرد و شاخ قول چراغ جادو به دست این دیوان شکسته شد.
کد خبر: ۷۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 13 August 2015
به گزارش تابناک تهران، ساخت و ساز غیر اصولی در کلانشهری مانند تهران می تواند نتایج فاجعه باری را به دنبال داشته باشد، وقوع آتش سوزی، ویرانی بر اثر کوچکترین پس لرزه و بسیاری موارد دیگر از جمله تبعات منفی ساخت و ساز غیراصولی است. البته در کوتاه مدت این ساخت و سازها با اثرات مثبت فراوانی برای مالکان آنها همراه است به طوری که مالکان آنها پول را به جان مردم ترجیح می دهند و به عبارتی از میان این ساخت و سازهای غیرقانونی پول پارو می کنند.

ساخت طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را نیز می توان جزء همین دسته از ساخت و سازهای غیراصولی و غیر قانونی دانست. حدوداً از سال 86 ساخت و ساز در طبقه هفتم این پاساژ موبایل آغاز شد و از همان زمان به بعد نیز کشمکش میان شهرداری و شورای شهر تهران با مالک این پاساژ برای تخریب طبقه هفتم از سر گرفته شد.

اما طی همین سالها یعنی حدوداً 8 است که غول چراغ جادو در خیابان جمهوری تهران حکمروایی می کند و تا این لحظه و در کارزار تخریب طبقه هفتم کسی نتوانسته شاخ  این غول را بشکند.

به قول معاون شهردار تهران 8 سال است که شهرداری به علاء الدین تذکر داده و مالک هر بار قول داده مشکل را برطرف می‌کند ولی کاری نکرد.

دوشنبه 8 دی ماه 93 قرار بود ماموران شهرداری طبقه منفی 3 و هفتم این پاساژ  را به دلیل تخلفات تخریب کنند، اما با توافق این کار به تعویق افتاد.

اما بالاخره چند روز بعد یعنی دوازدهم دی ماه 93 چند مغازه تخریب شد و الباقی مغازه ها پلمب شدند. البته همان زمان اعلام شد که بر اساس رای کمیسیون ماده 100 باید این طبقه تخریب شود.

و اما طی روزهای اخیر پس از گذشت 8 سال، ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از تایید حکم تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین در دیوان عدالت اداری خبر می دهد.

وی در این باره می گوید: پس از صدور رأی کمیسیون ماده 100 مبنی بر تخریب طبقه هفتم پاساژعلاء الدین که به صورت غیرقانونی ساخته شد، شهرداری در یک پروسه زمانی نسبت به تخریب بخشی از این طبقه اقدام کرد، البته در همین حین مالک نسبت به عدم تخریب این طبقه به دیوان عدالت اداری شکایت کرد.

عضو شورای شهر تهران هشدار می دهد که ساخت طبقه هفتم که به صورت غیرمجاز انجام گرفت بار اضافه‌ای را بر روی سازه ساختمان ایجاد کرده بود که احتمال بروز حوادث بعدی نیز وجود داشت.

قناعتی متذکر می شود: رأی کمیسیون ماده 100 با همه اجزایش تأیید و قطعی شده و از سوی شهرداری لازم الاجرا است.
بر همین اساس رئیس دیوان عدالت اداری از صدور حکم نهایی برای پرونده پاساژ علاءالدین خبر می دهد و می گوید: طبقه هفتم باید تخریب شود.

حجت الاسلام محمدجواد منتظری می افزاید: رأی کمیسیون ماده 100 مبنی بر تخریب طبقه هفتم و برداشتن زوائدی که در طبقات دیگر ایجاد کرده و همچنین تبدیل طبقه سوم منفی تجاری تأیید شده است.

وی با بیان اینکه این حکم قطعی است و امکان اعتراض وجود ندارد خاطرنشان می کند: این حکم ابلاغ شده و قطعی است و تخریب طبقه هفتم به زودی صورت می‌گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حرف دل مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
تشکر ویژه از شورای محترم شهر تهران که واقعا جانانه پای حکم ایستادند و نگذاشتند اتفاقی بیفتد و 5000 نفر زیر پا بمیرند و بعدا بیبند موضوع را بررسی کنند.متاسفانه مالک پاساژ فقط پول رامی بیند و ظلم های زیادی که در حق مغازه داران و شهروندان میکند. امیدوارم در دادگاه ویژه به تخلفات ایشان رسیدگی شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
امیدواریم ک پیشگیری از بروز تخلفات برای تمامی گروه ها باشد ....
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار