۴ پروژه آبرسانی روستایی خراسان شمالی آماده افتتاح شد

کد خبر: ۷۶۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 13 July 2019
۴ پروژه آبرسانی روستایی خراسان شمالی آماده افتتاح شد

بجنورد - سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان، چهار پروژه آبرسانی به روستاها آماده افتتاح شده است.

رمضانعلی حسن زاده اظهار داشت: پروژه‌های قابل افتتاح این شرکت، شامل آبرسانی به روستاهای شهرستان‌های شیروان، بجنورد، فاروج و راز و جرگلان است و برای اجرای آن در مجموع ۵۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و ۲ هزار و ۲۰۸ نفر از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

وی افزود: آبرسانی به روستای حلوا چشمه از مجتمع زیدر سرانی، در شهرستان شیروان از پروژه‌های قابل افتتاح این شرکت در سفر دولت به استان است.

وی گفت: برای اجرای پروژه آبرسانی به روستای حلوا چشمه، مخزن ذخیره آب ۱۵۰ متر مکعبی اجرا شده و اجرای شبکه توزیع به طول یک کیلومتر، حصار کشی به طول ۸۰ متر و خط انتقال به طول ۷.۲ کیلومتر و ۵ باب حوضچه شیر آلات از دیگر اقامات انجام شده در این پروژه است.

حسن زاده با اشاره به تکمیل پروژه آبرسانی به روستای پیربز در بجنورد گفت: برای این پروژه هم مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب، شبکه توزیع به طول چهار کیلومتر، خط انتقال به طول ۶.۱ کیلومتر اجرا شده و علاوه بر آن یک حلقه چاه حفر و تجهیز و راه دسترسی به طول پنج هزار و ۶۴۰ متر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه آبرسانی به روستای گزکوه در شهرستان فاروج هم همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان افتتاح می‌شود گفت: برای این پروژه، یک حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی اظهار داشت: آبرسانی به پاسگاه های مرزیحصارچه و داشلی قلعه در شهرستان راز و جرگلان هم آماده افتتاح شده و برای این پروژه ۱۴ کیلومتر خط انتقال، چهار باب مخزن پمپاژ به حجم ۶۰ مترمکعب و ۶ کیلومتر راه دسترسی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر کاروان دولت به استان، پروژه تصفیه خانه آب روستای کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

حسن زاده با بیان اینکه با اجرای این طرح ساکنان ۳۰ روستا از مزایای آن بهره مند می‌شوند گفت: برای این طرح، بیش از ۳۸ هزار متر خط انتقال، چهار باب ایستگاه پمپاژ و ۱۱ باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت یکهزار و ۴۶۰ مترمکعب ایجاد می‌شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی اظهار داشت: برای این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود و ۲۱ هزار نفر از ساکنان روستاییان از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی بیش از ۱۲۱ هزار مشترک آب دارد.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار