مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر خبر داد:

تربیت نیروی کار ویژه نیروگاه اتمی در بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای از تلاش ویژه برای تولید نیروی کارآمد ویژه نیروگاه اتمی و صنایع نفت و گاز در بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۷۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 17 August 2015
عبدالرسول کازرونی عصر یکشنبه در نشست با مربیان دوره‌های آموزشی اظهار داشت: به منظور تربیت نیروی انسانی توانمند برای فعالیت در نیروگاه اتمی و همچنین صنایع نفت و گاز منطقه ویژه پارس یک تفاهم نامه مهم به امضا رسیده است.

وی اجرای این تفاهم‌نامه را گامی مهم و اساسی در کاهش مشکلات اشتغال و مهارت‌آموزی افراد دانست و اضافه کرد: باید مربیان توانمندی داشته باشیم که بتوانیم نیروهای توانمندی را تربیت کنیم و در صورت نداشتن مربی توانمند، نیروی ماهر تربیت نمی‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به ایجاد انگیزش برای مربیان به منظور افزایش سطح فعالیت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ارائه پاداش‌های مالی و اداری و همچنین ارتقای وضعیت شغلی و اعزام به دوره‌های آموزش تخصصی از جمله برنامه‌ها در این زمینه است.

وی خواستار تلاش مربیان برای افزایش بهره‌وری دوره‌های آموزشی شد و افزود: مربیان دوره‌های آموزشی فنی باید استفاده از الگوهای جدید آموزشی را در دستور کار خود قرار دهند.

کازرونی با تاکید بر لزوم توانمندسازی مربیان و به روز رسانی تجهیزات آموزشی، تصریح کرد: توسعه آموزش‌های ویژه روستاییان استان بوشهر را به صورت جدی در دستور کار داریم.

استفاده از ظرفیت استان برای تربیت نیروی انسانی

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش نفت و گاز و پتروشیمی است و باید نیروهای توانمندی برای اشتغال در این صنایع تربیت شود.

احمد لیراوی وجود نیروگاه اتمی و صنایع دریایی و تجارت و بازرگانی را به عنوان دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نیروگاه اتمی تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است و آموزش‌های مناسبی در بخش‌های مرتبط با این صنایع آموزش داده خواهد شد.

وی استفاده از روش‌های روز برای اجرای برنامه‌های آموزشی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های استان برای توانمندسازی نیروهای انسانی به خوبی استفاده شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار