تولید و صادرات آبزیان در فارس

مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال بیش از ۹ هزار تن آبزی در استان فارس تولید شده است.
کد خبر: ۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸ 25 February 2015

محمدرضا سعادت در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه سال گذشته 9 هزار و 234 تن آبزی در استان فارس تولید شده است، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 9 هزار و 271 تن آبزی پرورشی در این استان تولید شده است.

وی از صادرات 385 تن ماهی استان فارس به خارج از کشور خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به سال گذشته 3 برابر افزایش یافته است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس با اشاره به احداث 5 مزرعه پرورش ماهی در استان فارس، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 110 مزرعه پرورش ماهی در این استان فعالیت می‌کنند.

وی در مورد توسعه مزارع پرورش تولید ماهی در استان فارس، گفت: در سال 93 عملیات زیربنایی 5 مجتمع پرورش ماهی در این استان پایان یافته و در حال حاضر آماده استقرار واحدهای تولیدی است.

سعادت تصریح کرد: امسال با توسعه مکانیزاسیون در مزارع پرورش ماهی، تهدید خشکسالی به یک فرصت تبدیل شده و تولید ماهی در واحد سطح به 35 کیلوگرم رسیده است.

وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی در تولید ماهی بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: بیشترین تولید ماهی استان فارس در شهرستان سپیدان و کمترین تولید نیز در شهرستان جهرم است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس، گفت: توسعه پرورش گونه‌های جدید مثل میگو وانامی، توسعه مزارع پرورش ماهی خاویاری، مراکز عرضه میدانی آبزیان و پرورش ماهیان زینتی از جمله برنامه‌های سال آینده جهاد کشاورزی فارس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار