رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر اصفهان:

100کانون سلامت در محلات اصفهان ایجادمی‌شود

تابناک: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر اصفهان گفت: قرار است تا 15 شهریورماه سال جاری 15 خانه سلامت تکمیل و آماده بهره‌برداری شوند و بر اساس قول مدیریت اجرایی این کانون‌ها تا پایان سال 100 کانون سلامت در محلات شهر مستقر شوند.
کد خبر: ۸۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 23 August 2015
به گزاشر تابناک به نقل از فارس، غلامحسین صادقیان رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سیاست این شورا در مباحث حوزه سلامت مردم گفت: با توجه به مصوبات شورای اسلامی و در راستای توجه به سلامت شهروندان قرار شد در هر منطقه شهرداری اصفهان یک ‌خانه‌ سلامت مستقر شود.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر اصفهان افزود: بر این اساس 15 خانه سلامت در فرهنگسرای فعال مناطق ایجاد می‌شود، با توجه به موضوع محله محوری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری خانه‌های سلامت به‌صورت ستادی است و علاوه بر آن کانون‌های سلامت نیز جهت ارتقاء سطح سلامت مردم در مساجد و محلات مستقر می‌شوند.

غلامحسین صادقیان با اشاره به شکل‌گیری 35 کانون سلامت در محلات تاکنون اظهار داشت: قرار است تا 15 شهریورماه سال جاری 15 خانه سلامت نیز تکمیل و آماده بهره‌برداری شوند و بر اساس قول مدیریت اجرایی این کانون‌ها تا پایان سال 100 کانون سلامت در محلات شهر مستقر شوند.

وی تصریح کرد: در این راستا سیاست شهرداری و شورای اسلامی شهر بر این بوده که هزینه اضافی بر دوش مدیریت شهری گذاشته نشود و از ظرفیت‌های بالقوه حوزه‌ معاونت فرهنگی اجتماعی جهت پیشبرد اهداف استفاده شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با بیان اینکه شورا تصمیم دارد همه فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگی اجتماعی رویکرد سلامت‌محوری داشته باشد خاطر نشان کرد: معتقدیم سلامت، نبودن بیماری نیست بلکه اگر بخواهیم تعریف جامعی از سلامت داشته باشیم باید سلامت را در چهار بعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر سلامت مردم و جامعه امیدواریم بتوانیم همه فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی را با برنامه‌های سلامت‌محور اجرا کنیم تا اینکه پروژه‌های و برنامه‌ها مضر سلامت مردم نباشد و در این خصوص همه تمهیدات لازم اندیشیده شود که این کار کمی مشکل، اما شدنی است.

صادقیان با اشاره به اینکه شورای شهر اصفهان شورای شهرداری نیست و شورای شهر است اظهار داشت: شورای اسلامی شهر اصفهان به دنبال مطالبه حقوق مردم از سایر نهادها و سازمان‌ها است و بر همین اساس اقدامات خوبی در حوزه سلامت انجام داده است.

وی اضافه کرد: در همین رابطه در کمیسیون بهداشت و درمان شورا کمیته سلامت و غذا تشکیل ‌شده که مباحث مرتبط با غذای مردم را پیگیری می‌کند تا غذای مصرفی سالم و کاملاً بهداشتی به دست مردم برسد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای شهر اصفهان افزود: یکی دیگر از مواردی که در این کمیسیون در حال پیگیری است مسائل زیست‌محیطی و تهدیدکننده سلامت مردم است و بر همین اساس قرار شد در مشاغلی مانند ریخته‌گری، مبلمان‌سازی و... تمهیدات لازم در نظر گرفته شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

وی از همکاری سازمان‌ها و نهادها در این رابطه تشکر کرد و گفت: سازمان‌های دولتی و غیردولتی به جایگاه قانونی شورای شهر پی برده و شورا نیز توانسته نقش خود را به عنوان نماینده و مطالبه‌گر حقوق مردم ایفا کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان به بودجه مصوب این شورا برای انجام مباحث مرتبط با حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: شورای شهر در سال جاری برای همه فعالیت‌ها و موضوعات حوزه سلامت دو میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار