ماشین‌آلات کشاورزی در قائم‌شهر شماره گزاری میشوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر از اجرای طرح شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 26 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، فرزین فرهادی شب گذشته در مراسم اجرای طرح شماره‌گذاری ماشین‌‎آلات کشاورزی اعم از تراکتور، کمباین و تیلر برای نخستین‌بار در این شهرستان، اظهار کرد: قائم‌شهر به عنوان پنجمین شهر مازندران، طرح شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی را انجام می‌دهد که تاکنون این طرح در شهرستان‌های ساری، میاندورود، بهشهر و نکا اجرا شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه طرح شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی در راستای نظام‌مندی سوخت شکل گرفت، بیان کرد: تراکتورهای زیر 13 سال شماره‌گذاری می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه قائم‌شهر دارای بیش از 1200 دستگاه تراکتور زیر 13 سال است، خاطرنشان کرد: تاکنون 43 دستگاه کمباین برنج و 36 دستگاه کمباین غلات با همکاری پلیس راهبری ناجا و شرکت مؤسسه رهگشا که بخش خصوصی است، طرح شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی انجام شد.
فرهادی با تأکید به اینکه برای 353 دستگاه تراکتور موجود در قائم‌شهر تکمیل پرونده شکل گرفت، افزود: در اجرای فاز یک این طرح، به بیش از 50 دستگاه تراکتور فراخوان داده شد.
وی یادآور شد: اکنون بسیاری از کشت محصولات جهاد کشاورزی اعم از برنج به شکل سنتی انجام می‌شود که در تلاش هستیم با توسعه مکانیزاسیون ‌بتوانیم هزینه‌های تولید را تا حدود بسیاری کاهش دهیم و جهاد کشاورزی برای رسیدن به کشت نیمه‌مدرن و مدرن همه تلاش خود را به‌کار می‌برد.
این مسئول با بیان اینکه برای توسعه مکانیزاسیون اعتباری بیش از 489 میلیون تومان در نظر گرفته شد، ادامه داد: برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی 32 دستگاه از قبل ثبت‌نام انجام داده‌اند و اکنون نیز تعدادی برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی اعم از کمباین و نشاکاری ثبت‌نام می‌کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر درباره برداشت مکانیزه برنج در شهرستان قائم‌شهر، گفت: امسال 50 درصد برداشت برنج و 25 درصد نشاء به شکل مکانیزه در سطح شهرستان قائم‌شهر انجام شد.
وی ادامه داد: برای کاهش هزینه تولید همه تلاش خود را به‌کار می‌بریم تا در راستای توسعه مکانیزه نشاء اقدامات لازم انجام شود و کشاورزان بسیاری بتوانند از طریق مکانیزه نشاء هزینه‌های تولید را کاهش دهند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه از طریق شرکت‌های تعاونی به‌دنبال توسعه نشاء مکانیزه هستیم، تصریح کرد: اکنون هشت بانک نشاء در شهرستان قائم‌شهر مشغول به فعالیت هستند که امیدواریم بتوانیم در توسعه مکانیزه نشاء به نتایج مطلوبی برسیم.
وی با تأکید به اینکه از هشت هزار هکتار اراضی شهرستان قائم‌شهر حدود 2 هزار و 500 هکتار نشاء مکانیزه انجام شد، اظهار کرد: امیدواریم با ایجاد شرایط تسهیلات بانکی بتوانیم در جهت توسعه ماشین‌آلات جهاد کشاورزی، هزینه‌های تولید را کاهش دهیم.
 مدیرعامل اتحادیه کمباین‌داران مازندران با بیان اینکه برای اجرای طرح شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی از 11 کارشناس فنی در 22 شهرستان استفاده شد، بیان کرد: از 630 دستگاه معاینه فنی شکل گرفت و در این راستا با اجرای طرح شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی تأمین سوخت مهیا می‌شود.
برزو بابایی با اشاره به اینکه هدف از معاینه فنی ماشین‌آلات کشاورزی برای کاهش ضایعات است، افزود: حدود هزار و 100 کمباین در سطح استان وجود دارد که 70 درصد از آنها بالای 13 سال هستند.
وی در پایان با تأکید به اینکه تاکنون 510 دستگاه تراکتور در سطح استان شماره‌گذاری شد، گفت: با اجرای طرح شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی، کارت سوخت صادر می‌شود و از همه مهم‌تر سامان‌دهی ماشین‌آلات کشاورزی در مازندران شکل می‌گیرد
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار