سیاری:

مسئولان حوزه بهداشت منتظر دستور نباشند

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برخی مسئولان استانی برای تحول در وضعیت سلامت استانهای خود معطل دستور از وزارتخانه می مانند، گفت: مسئولان خود راهکار و طرح ارائه دهند و دلسوز سلامت مردم باشند.
کد خبر: ۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸ 26 February 2015

به گزارش تابناک یزد،، علی اکبر سیاری، بعد از ظهر امروز در جمع هیئت رئیسه و مدیران و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی منطقه ای و محلی است نظیر اینکه یزد آمار بالایی در شیوع دیابت، ‌ اضافه وزن و فشار خون دارد بنابراین مسئولان حوزه بهداشت و درمان باید راهکار و طرحهای عملی و قابل اجرا ارائه دهند.

وی تاکید کرد: سلامت مردم نباید به خاطر انتظار برخی مسئولان برای رسیدن دستورات از بالا، به خطر بیفتد و بسیاری از تصمیم ها لازم است منطقه ای و محلی اتخاذ شود.

سیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکانات و فضا برای بهبود وضعیت سلامت و بهداشت فراهم شده و لازم است مسئولان با همت عالی وارد صحنه شده و با دلسوزی از بروز بیماری ها و رفع مشکلات بیماران جلوگیری کنند و پیشگیری را در اولویت قرار دهند.

وی تاکید کرد: اگر سالانه بتوانیم از مرگ زودرس ۱۰۰ نفر جلوگیری کنیم، می توان گفت گام بسیار بزرگی در حوزه سلامت برداشته ایم.

معاون وزیر بهداشت همچنین بر رسیدگی به وضعیت بیماران با حساسیت بیشتر تاکید کرد و گفت: در زمینه بیماری‌هایی نظیر سرطان، بر روی علائم بیماری با دقت بیشتری کار کنیم و اجازه ندهیم بیماری که می شد از پیشرفت آن جلوگیری کرد، به یک تومور بدخیم تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر همکاری بین بخشی در حوزه سلامت عنوان کرد: مردم ابتدا خود باید مراقب سلامتشان باشند اما مسئولان نیز باید با آموزش، آگاهی و معرفی راههای پیشگیری از بروز بیماری ها جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاری ادامه داد: آمار و اطلاعات در حوزه پیشگیری بسیار حائز اهمیت است و مدیریت بدون آمار و اطلاعات مانند حرکت ماشین در شب تاریک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار