برگزاری نمایشگاه توانمندی شرکت‌های تعاونی

دبیر اتاق تعاون استان همدان گفت: یک‌هزار و 800 تعاونی فعال در سطح استان وجود دارد و تعداد یک‌میلیون و 361 هزار و 48 نفر اعضای شرکت‌های تعاونی در استان همدان هستند.
کد خبر: ۸۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 04 September 2015
دبیر اتاق تعاون استان همدان گفت: یک‌هزار و 800 تعاونی فعال در سطح استان وجود دارد و تعداد یک‌میلیون و 361 هزار و 48 نفر اعضای شرکت‌های تعاونی در استان همدان هستند.

به گزارش فارس؛رحمان نادی اظهار کرد: تعداد یک‌هزار و 779 تعاونی در سطح استان همدان تا پایان سال 93 به ثبت رسیده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 800 تعاونی فعال در سطح استان بیان کرد: تعداد یک‎میلیون و 361 هزار و 48 نفر اعضای شرکت‌های تعاونی در استان همدان هستند.

دبیر اتاق تعاون استان همدان افزود: زمینه فعالیت تعاونی‌ها در سطح استان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خدمات، مسکن و عمران و مواد غذایی است.

وی با بیان اینکه سرمایه تعاونی‌های استان رقمی به مبلغ 413 میلیارد و 4 میلیون ریال است، گفت: تا پایان سال 93 تعداد 22 هزار و 137 فرصت شغلی در استان همدان توسط تعاونی‌ها ایجاد شده است.

نادی با اشاره به دو بار اعزام هیئت تجاری از استان همدان به اقلیم کردستان در سال گذشته بیان کرد: یک بار نیز با دعوت از هیئت تجاری اقلیم کردستان برای حضور در همدان این هیئت به سرپرستی شیخ مصطفی عبدالرحمان عبدالله به همدان آمدند.

وی اضافه کرد: نتیجه این رفت و آمدها و تعاملات در نهایت به امضای تفاهمنامه و قراردادی به مبلغ بیش از 65 میلیون دلار انجامید و تا پایان سال گذشته 29 میلیون و 638 هزار دلار آن محقق شد.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با اشاره به برگزاری همایش شرکت‌های تعاونی دارای قابلیت صادرات در دهم شهریورماه جاری گفت: 13 تا 16 مهر ماه امسال نیز هیئت اقتصادی متشکل از تعاونی‌ها و شرکت‌های استان به کردستان عراق اعزام می‌شوند.

وی درباره برنامه‌های اعزام هیئت اقتصادی به کردستان عراق اظهار کرد: این هیئت از نمایشگاه بین‌المللی در استان اربیل بازدید می‌کنند.

نادی افزود: همچنین هیئت اقتصادی استان همدان با اعضای اتاق بازرگانی اربیل و سلیمانیه و اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان نشست‌هایی را برگزار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در طول چهار سال گذشته تاکنون بیش از 90 قرارداد با اقلیم کردستان عراق منعقد شده و این قراردادها نتایج خوبی را داشته است.

دبیر اتاق تعاون همدان همچنین از برگزاری نمایشگاه توانمندی شرکت‌های تعاونی استان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از 18 تا 22 شهریور پذیرای علاقه‌مندان و شهروندان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تعاونی هنوز جایگاه واقعی خود را در اقتصاد کشور به دست نیاورده است، خاطر نشان کرد: هم اکنون با آمار خوش‌بینانه تعاونی 9 درصد از سهم اقتصاد کشور را دارد و این مهم برای ارتقا و رسیدن به جایگاه اصلی نیازمند توجه مسئولان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار