شروع مجدد بارش‌های مونسون با ۱۹ میلی‌متر باران در قصرقند

کد خبر: ۸۸۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 02 August 2020

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: موج جدید بارش‌های مونسون در شبانه روز گذشته در استان فعال و از «دهیرک» قصرقند ۱۹ میلی‌متر باران گزارش شد.

محمود دیانتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همانطور که انتظار می‌رفت موج جدید بارش‌های مونسون از عصر روز گذشته در سیستان و بلوچستان فعال و از ۶ ایستگاه باران‌سنجی استان بارندگی گزارش شد.
وی افزود: پس از دهریک قصرقند، بیشترین بارش‌ها به ترتیب از ایستگاه‌های «دلگان» با ۱۰، «پیپ» پنج، «مچان» سرباز ۳.۵، شهر نیکشهر و کشیک سرباز ۲ میلی‌متر گزارش شده است.
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های بارانسنجی سیستان و بلوچستان گفت: بارش‌های روز گذشته در برخی نقاط منجر به آبگرفتگی معابر و بالاآمدن برخی رودخانه‌های فصلی شد.
وی ادامه داد: علاوه‌بر بارش باران، تندباد موقتی نیز برخی ایستگاه‌ها نظیر دلگان با سرعت ۱۲۶ و قصرقند با سرعت ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت را فرا گرفته که بر اساس گزارش‌ها در دلگان خساراتی نیز در پی داشته است.
دیانتی گفت: وزش این تندبادها در اثر انرژی بالای ابرهای جوششی و همرفت شدید هوا روی داده که جزو ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی بشمار می‌رود.
وی افزود: بر اساس شاخص‌های همرفت باز هم احتمال بروز خسارت در اثر بادهای شدید لحظه‌ای، سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها، وقوع صاعقه و بارش تگرگ در ارتفاعات جنوب و برخی نقاط ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد.
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌شود در زمان بارش، صاعقه و تندباد لحظه‌ای طول این مدت از تردد در فضای باز بویژه ارتفاعات خودداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار