کلانشهر اراک ۱۷۴ روز با کیفیت هوای سالم را سپری کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : تعداد روزهای پاک در اراک در شش ماهه اول امسال ، در مقایسه با مدت مشابه قبل بیش از چهاربرابر افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۰۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 22 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،"رضا میرزائی" با اشاره به وضعیت هوای کلانشهر اراک در روزهای سپری شده افزود: در شش ماهه نخست امسال ۳۲ روز هوای پاک ، ۱۴۲ روز با کیفیت هوای سالم و تنها ۱۲ روز ناسالم برای گروههای حساس داشته ایم که خوشبختانه تعداد روزهای پاک در شش ماهه اول امسال ، در مقایسه با مدت مشابه قبل بیش از چهاربرابر افزایش داشته است.
وی باتاکید بر کاهش ۴۸درصدی روزهای ناسالم نسبت به مدت مشابه در سال قبل یادآورشد: این میزان کاهش، اتفاقی نیست و حاصل عملکرد مناسب و اقدامات دستگاه‌های اجرایی است که بر مبنای قانون هوای پاک و تصمیمات صحیح کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک عمل کردند.
میرزایی افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به توزیع سوخت پاک در تمامی جایگاه‌های استان مرکزی, خارج شدن دیگ‌های قدیمی شرکت ایرالکو از مدار تولید و ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند به دستور رئیس‌جمهور احداث تقاطع‌های غیرهم‌سطح , بهبود ناوگان شهری, گازرسانی به واحدهای صنعتی اطراف شهر اراک وکوره‌های آجرپزی ، اشاره کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان اینکه ، سلامت مردم و شفاف سازی موضوعات زیست محیطی در اولویت برنامه‌ها محیط زیست قرار دارد و توجه به کیفیت هوای اراک باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد گفت: تعداد ایستگاه های پایش کیفی هوا در استان در حال حاضربه ۱۱ایستگاه رسیده است و این امکان فراهم است تا شهروندان بتوانند بصورت لحظه ای وضعیت کیفیت هوا را مشاهده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار