مردم اصفهان این روزها از تغییرات شهر می‌گویند

کد خبر: ۹۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 08 September 2015
 یکی از مهمترین فاکتورها در ایجاد چنین فضایی که البته هنوز به بلوغ کامل نرسیده و در ابتدای راه قرار دارد، تکریم ارباب رجوع است؛ موضوعی که در دوره‌های گذشته نگاه شعاری و تزئینی به آن برای اقناع افکار عمومی می‌شد اما اکنون از ویترین وعده‌ها بیرون آمده و پا به عرصه عمل گذاشته است.
به گزارش تابناک اصفهان، با تغییر مدیریت شهری در اصفهان که تغییر نگرش به نحوه خدمت رسانی در عرصه های مختلف شهری به مردم را در پی داشت، دیدگاه مردم نسبت به اداره شهر نیز با دگرگونی مواجه شده است.

مردم اصفهان که برای رفتن به یکی از سازمان های شهرداری و رفع مشکلات خود در دوره های گذشته ناگزیر به استفاده از رانت و یا پیدا کردن فردی برای واسطه گری اموراتشان می‌شد اما این روزها با مراجعه به بخش های مختلف شهرداری، با تغییر رویکرد کارکنان و مدیران این حوزه مواجه می شوند.

حضور بدون دغدغه مردم برای پیگیری مشکلاتی که با حوزه مدیریت شهری ارتباط دارد، از جمله آرزوهای مردم شهر بود که گویی روی تحقق نشان داده است.

یکی از مهمترین فاکتورها در ایجاد چنین فضایی که البته هنوز به بلوغ کامل نرسیده است و در ابتدای راه قرار دارد، تکریم ارباب رجوع است؛ موضوعی که در دوره های گذشته نگاه شعاری و تزئینی به آن برای اقناع افکار عمومی می شد اما اکنون از ویترین وعده ها بیرون آمده است و پا به عرصه عمل گذاشته است.

مردم اصفهان که زمانی ورود به شهرداری را یکی از سخترین امورات خود می دانستند به دلیل استقرار سیستم رسیدگی سریع به درخواست ها مردمی و نیز پیگیری شخص شهردار برای ادامه این روند، دیگر نگاه گذشته خود را از دست داده اند و با امیدواری برنامه های مدیریت شهری را دنبال می کنند.

تحولی که همواره مدنظر مردم بوده و البته جزو وظیفه مدیران شهری نیز به حساب می‌آیاد در ردیف تصمیمات مدیران شهری هم قرار گرفته و برخی تغییرات در پست های مدیریتی شهر هم حاکی از این دیدگاه بوده است.

با حرکتی که در شهرداری اصفهان برای تکریم ارباب رجوع و کاهش مراجعات مردمی به سازمان های تحت مدیریت شهرداری آغاز شده است، مدیرانی باید بر سر کار می آمدند که خود نیز نگاه تحولی به رابطه مردم و مدیریت شهری داشته باشند که این امر با برخی انتصابات در این حوزه، عملیاتی شده است.

از سوی دیگر این فقط مدیران شهری نیستند که سعی دارند نه تنها خود را با این جریان همسو نمایند بلکه خود به ایده پردازانی برای بهتر نمود یافتن این جریان در شهر باشند، بلکه کارکنان حوزه های مختلف شهرداری در سازمان متفاوت نیز با برداشته شدن، رویکرد کارمند درجه یک یا دو که در گذشته حاکم بود، انگیزه بیشتری برای حرکت خود با این روند پیدا کرده اند.

نمود بیرونی این انگیزه تسهیل در امور شهروندان چه به صورت حضوری و غیرحضوری بوده است که یکی از ابعاد این نمود بیرونی را می توان در تلاش برای استفاده از ایده‌های خلاق به منظور کاهش حضور مردم در شهرداری عنوان کرد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار