احیای باغ‌شهر تبریز/ از ۶۰ پارک جدید تا کلید خوردن نجات باغات لاله

شهردار تبریز گفت: توزیع عادلانه امکانات و توجه ویژه به خدمات محله‌ای مهم‌ترین رویکرد شهرداری تبریز در دوره فعلی است.
کد خبر: ۹۱۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 25 October 2020

به گزارش تابناک تبریز،ایرج شهین باهر عصر امروز در آیین افتتاح و بهره برداری پارک یاسمن در کوی مختاروند بیان کرد: این پارک، سی و هشتمین پارکی است که از آغاز دوره پنجم شورای شهر در تبریز افتتاح می شود و پیش بینی می شود تا پایان این دوره از شورای شهر، تعداد پارک هایی که به بهره برداری می رسند به ۶۰ پارک برسد.

او افزود: اگرچه تغییرات کاربری بهترین راه درآمدزایی برای شهرداری ها محسوب می شود اما در این دوره از مدیریت شهری با تغییر کاربری فضای سبز مقابله شد و این رویه تغییر یافت.
ایرج شهین باهر با اشاره به اینکه این تغییر رویه در بدترین شرایط اقتصادی کشور و شهرداری ها رقم خورد، اظهار کرد: با وجود فشار اقتصادی که تمامی شهرداری های کشور با آن مواجه هستند، شهرداری کلانشهر تبریز با هدف توسعه سرانه فضای سبز و توزیع امکانات در تمامی مناطق، شهرفروشی و تغییرات کاربری فضای سبز را متوقف کرده و در بعضی مواقع حتی کاربری های مسکونی را به کاربری فضای سبز تغییر داده است.
او حفظ کاربری فضای سبز و احداث پارک ها را دو هدف اساسی عنوان کرد و افزود: احداث پارک های محله ای از یک سو فرصت بهره مندی از فضاهای شهری را برای تمامی شهروندان فراهم کرده و تمرکز امکانات رفاهی و خدماتی بر مناطق خاص شهر را می کاهد و از سوی دیگر با توجه به زلزله خیز بودن تبریز، پارک های محله ای مهمترین زیرساخت و امکان در مدیریت بحران محسوب می شود.
شهردار تبریز از تلاش و اقدامات شهرداری منطقه هفت و همکاران این منطقه قدردانی کرد.
پارک یاسمن در کوی مختاروند با اختصاص نزدیک به ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور شهردار کلانشهر تبریز، جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری افتتاح و تقدیم شهروندان منطقه شد
همچنین با کلنگ زنی امروز، احیای باغات لاله کلید خورد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار