مسعود مردانی در گفتگو با تابناک:
فوق تخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: علائم ویروس کرونا تغییری نکرده و مانند قبل است و مردم همچنان استفاده از ماسک را به عنوان مهمترین راه پیشگیری، جدی بگیرند.
کد خبر: ۹۱۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 03 November 2020

مسعود مردانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: علائم بیماری کرونا تغییری نکرده و همانند قبل است، اما به علت تنوع علائم این ذهنیت ایجاد شده که علائم کرونا تغییر کرده است.

وی افزود: آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس روز به روز درحال افزایش است و موج سوم بسیار مرگ بارتر از دو موج قبلی است.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: شایعاتی درخصوص اینکه استفاده از ماسک سبب ایجاد مشکلات ریوی می‌شود وجود دارد که این شایعات پایه و اساس علمی ندارند و تنها چیزی که درحال حاضر از این بیماری پیشگیری می‌کند و سرعت انتقال آن راکاهش می‌دهد استفاده از ماسک است.

وی بیان داشت: مردم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند و از تجمعات و برپایی مراسم مختلف اکیدا خودداری کنند.

مردانی تاکید کرد: درمان مبتلایان به کرونا با توجه به علائمی که دارند متفاوت است بدین صورت که اگر فرد علائم بالینی خاصی ندارد برای بهبودی در منزل استراحت کند، اما اگر فرد علائم ویژه‌ای داشت و با کاهش اکسیژن خون مواجه بود باید بستری شود و تحت مراقبت قرار گیرد، به طور کلی ۸۵ درصد بیماران بدون علامت اند و خود به خود بهبود می‌یابند و ۱۵ درصد مابقی نیاز به بستری و مراقبت در بیمارستان دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار