معاون فرماندار ماسال:

حفظ منابع طبیعی برای نسل های بعد

کارکرد جنگل‌ها و مراتع در چرخه محیط زیست و نقش آن در توسعه اقتصادی اجتماعی و گردشگری طبیعت یا اکوتوریسم امری ضروری است.
کد خبر: ۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱ 01 March 2015
اسماعیل قاسمی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی این شهرستان ضرورت استفاده درست و صحیح از منابع طبیعی را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه اگر به درستی از منابع طبیعی استفاده نشود تجدیدپذیر نمی‌شود، افزود: حفظ منابع طبیعی مانند آب، خاک، جنگل و مرتع سرمایه‌هایی هستند که باید به نحو مطلوب از آنها استفاده کرد.

معاون فرماندار ماسال حفظ منابع طبیعی برای نسل‌های آینده و جنگل‌ها را مهم خواند و خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و جنگل‌ها امانتی است که باید برای نسل‌های آینده حفظ شوند.

وی حفظ منابع طبیعی را در ارتقای وضعیت معیشتی مردم شهرستان به ویژه روستاییان تاثیرگذار دانست و افزود: کارکرد جنگل‌ها و مراتع در چرخه محیط زیست و نقش آن در توسعه اقتصادی اجتماعی و گردشگری طبیعت یا اکوتوریسم امری ضروری است.

قاسمی با بیان اینکه معیشت روستانشینان حاشیه جنگل با جنگل یکی شده است، یادآور شد: جنگل‌نشینان در بسیاری از موارد بهترین حافظان جنگل محسوب می‌شوند.

وی با تصریح بر اینکه بدون مشارکت مردم حفظ منابع طبیعی در عمل امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: مسئولان اداره‌های مختلف ماسال زمینه مشارکت آحاد مردم در برنامه‌های هفته منابع طبیعی را فراهم کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار