ساخت مسکن مهر در البرز اشتباه بود

کد خبر: ۹۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹ 10 September 2015

معاون عمرانی استاندار البرز از افتتاح هفت هزار و 500 واحد مسکن مهر ظرف 15 روز آینده خبر داد.

هیربد معصومی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: طرح مسکن مهر برای کشور در اساس طرح خوبی بود اما اجرای آن به گونه‌ای رقم خورد که مسلما یکی از مشکلات دولت‌های آینده را به خود اختصاص خواهد داد.

وی افزود: هزینه‌های گزافی برای ساخت مسکن مهر در کشور صورت گرفته است ولی متاسفانه علی‌رغم این هزینه‌ها امروز هم مصرف کننده ناراضی است و هم تولید کننده و یکی از مشکلات آن به مکان‌یابی این طرح مربوط می‌شود.

معصومی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که در سال های گذشته تورم کشور افزایش زیادی یافت و حتی به 45 درصد رسید همین هزینه‌های زیادی بود که به طرح مسکن مهر اختصاص یافت.

معاون عمرانی استاندار از اجرای این طرح در استان البرز انتقاد کرد و گفت: نرخ رشد جمعیت در البرز بیشتر از سه درصد است که بخش زیادی از آن به دلیل مهاجرت است و با وجود این معضل ایجاد مسکن مهر انگیزه‌ای بیشتر برای مهاجرت بیشتر به استان البرز ایجاد کرد و باید گفت که ساخت مسکن مهر درالبرز اشتباه بود.

وی ادامه داد: البرز از نظر تراکم جمعیتی 10 برابر از میانگین کشوری بالاتر است و از نظر آستانه جمعیت در وضعیت قرمز قرار دارد که همین امر خدمت رسانی به شهروندان را سخت و پرهزینه کرده است.

این مسئول به مشکلات مسکن مهر در استان البرز اشاره کرد و گفت: در ابتدا مشکلاتی در خصوص برق و گاز وجود داشت که در حال حاضر این مشکلات حل شده اما مشکلات مربوط به تامین آب این واحدها همچنان باقیست و از وزارت نیرو درخواست کرده‌ایم تا با افزایش حق آبه البرز از سد طالقان این مشکل را رفع کنیم.

وی از افتتاح چهار هزار و 500 واحد مسکن مهر در طی هفته دولت خبر داد و گفت: در ابتدا قرار بود برای خدمت رسانی به شهروندان ساکن در مسکن مهر این طرح وارد محدوده شهری نشده و به صورت هیئت امنایی اداره شود ولی به دلیل حجم زیاد جمعیتی این امکان وجود نداشت.

معصومی افزود: به همین دلیل مسکن مهر نیز باید به محدوده شهری وارد شده و از خدمات شهرداری استفاده کند و این مستلزم تحول در سازمان و ساختار شهرداری‌هاست.

وی در پایان گفت: طرح مسکن مهر بنا به تصمیمات دولتی اجرا شده است پس نباید هزینه خدمات‌رسانی به این طرح را مردم به دوش بکشند پس انتظار داریم سرانه خدمت رسانی از طرف دولت افزوده شود که این هزینه‌ها را می توان از محل فروش زمین‌هایی که در اختیار دولت است تامین کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار