هشدار به همشهریان البرزی

گول ویروس چموش را نخورید؛ عادی انگاری ممنوع!

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه هنوز عده زیادی در کشور به ویروس کرونا مبتلا نشده و بدن آنها در مقابل این ویروس ایمنی ندارد، اظهار کرد: با این اوصاف با کوچکترین اهمال و عادی انگاری شرایط ممکن است شاهد موج چهارم این بیماری باشیم.
کد خبر: ۹۳۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ 27 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» مهرداد بابایی گفت: طی چند هفته اخیر سیر تقریبا ثابتی در خصوص تعداد بیماران بستری و فوتی‌ها داشته‌ایم ولی طی چند روز اخیر شاهد افزایش نسبی تعداد مراجعان سرپایی بوده‌ایم و این یعنی اگر دستورالعمل‌ها را رعایت نکنیم، ممکن است طی چند هفته آینده تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها هم افزایش داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا در شرایط فعلی بازگشایی و فعالیت مجدد صنوف اقدامی منطقی است، گفت: مسئولان در ستاد ملی کرونا ساعات‌ها در خصوص موارد مختلفی که با معیشت، اقتصاد و سلامت مردم مرتبط است بحث و گفت‌وگو و در نهایت تصمیمات نهایی را ابلاغ می کنند.
وی توضیح داد: واقعیت این است تصمیم گیری در خصوص بحث معیشت و سلامت مردم تیغی دو دم است به همین دلیل حتی در کشورهای پیشرفته که زیرساخت‌های اقتصادی مناسبی دارند هم شاهد بازگشایی مجدد صنوف هستیم.

بابایی تاکید کرد: خوشبختانه صنوف و مردم تا کنون همکاری مناسبی در خصوص رعایت پروتکل ها و دستورالعمل‌های بهداشتی داشته‌اند و از آنها درخواست می‌شود این مسیر را به همین منوال ادامه دهند تا بتوانیم کرونا را کنترل کنیم.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و عدم حضور در مکان‌های عمومی و تجمعات می توانیم از گسترش کرونا جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار