فراخوان جشنواره آواها و نغمه های آسمانی در مساجد گیلان

کد خبر: ۹۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 14 September 2015
رشت - ایرنا - مسوول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان از فراخوان هفتمین جشنواره سرود آواها و نغمه های آسمانی در مساجد استان خبر داد.
[فراخوان جشنواره آواها و نغمه های آسمانی در مساجد گیلان]

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، با بیان اینکه جشنواره آواها و نغمه های آسمانی از جشنواره های پرطرفدار کانون های مساجد است، گفت: امسال هفتمین دوره جشنواره سرود آواها و نغمه های آسمانی ویژه کانون های مساجد در استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: این جشنواره به منظور شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه مند به رشته سرود و حضور پر نشاط تر اعضای کانون ها در فعالیت های گروهی مانند رشته هنری سرود دایر می شود.
وی، شناسایی و ارتقا سطح اطلاعات عمومی و تخصصی سرود، ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال در هنرهای گروهی و آشنایی مسوولان با ظرفیت های هنری موجود در کانون های مساجد را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.
حجت الاسلام پورابراهیم ، با بیان اینکه گروه های سرود باید تا 19 شهریورماه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره جوانان مساجد کشور ثبت نام کنند، یادآور شد: پس از بررسی های انجام گرفته تا 24 شهریور گروه هایی که می توانند در جشنواره شرکت کنند اعلام می شوند.
وی در ادامه به موضوع های این جشنواره اشاره و اظهار کرد: سرودهای اجرایی باید با موضوع های مرتبط با ائمه اطهار (ع)، مسجد، نماز، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب باشد.
وی، بخش ویژه این جشنواره را شامل دو بخش سرود سازمانی کانون های فرهنگی و هنری و سرود بدون موسیقی آکا پلا دانست و گفت: آثار این بخش به صورت جداگانه بررسی و داوری خواهد شد و از برگزیدگان تقدیر و حمایت ویژه خواهد شد.
مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه این جشنواره مختص برادران است، افزود: گروه ها می توانند در دو مقطع سنی 10 تا 15 سال و 14 تا 30 سال در این جشنواره شرکت کنند.
720 کانون فرهنگی ، هنری مساجد در گیلان فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار