حفظ و حراست از بقاع متبرکه امری لازم و ضروری است

حجت الاسلام مصائبی گفت: تمام تلاش خود را در حفظ و حراست از بقاع متبرکه استان خواهیم داشت، چراکه این اماکن مقدس متعلق به همه اقشار جامعه است.
کد خبر: ۹۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ 15 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول حراست اداره اوقاف آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: فعالیت در این نهاد مهم دینی توفیق و فرصتی ارزشمند برای آن کسانی است که می خواهند در خدمت اهل بیت و قرآن باشند.

وی با تأکید بر این‌که حفظ و حراست از بقاع متبرکه که اغلب از آثار تاریخی و دارای ارزش معنوی و دینی بسیاری هستند، بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را در حفظ و حراست از بقاع متبرکه استان خواهیم داشت، چراکه این اماکن مقدس متعلق به همه اقشار جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که پیشگیری از تخلفات باید به صورت جدی مورد توجه باشد، افزود: فعالان در بخش حراست، تخصصی متفاوت با فعالان دیگر بخش‌های ادارات دارند که بایستی با بهره‌مندی از ظرافت‌های کاری نسبت به حفظ آبروی افراد حساسیت جدی داشته باشند.

حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: در صورت بروز هرگونه تخلف بایستی هنرمندانه، هوشمندانه و با قاطعیت برخورد شود؛ اگر با سهل انگاری حیثیت سازمان به خدشه بیافتد، اعتماد مردم نسبت به اوقاف سلب خواهد شد،حراست باید نرمش قهرمانانه را داشته باشد و در عین اخلاق‌مداری و ارتباطات خود را حفظ کند.

همچنین یوسف اصغرزاده، مدیرکل حراست آذربایجان‌شرقی در سخنانی بر فعالیت پیشگیرانه در فعالیت حراستی به جای برخورد قهرآمیز با متخلفان تاکید کرد و گفت: استراتژی حراست در کل کشور دخالت و ایجاد مزاحمت نیست، بلکه ایجاد همدلی و وفاق برای حراست از ارزش‌ها و حفظ داشته‌ها است.

وی با بیان این‌که حضور و فعالیت علما و روحانیان در سازمان اوقاف و امور خیریه ضرورت دقت و ظرافت کاری همکاران حراست را دوچندان کرده است، گفت: فعالیت روحانییت در سازمان و اوقاف و امور خیریه امر حراست راحت‌تر کرده است. ضمن این‌که نیروهای حراست تافته جدا بافته در سازمان نیستند.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تجلیل از سیاری مسؤول سابق حراست اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، نعمتی به عنوان مسؤول جدید حراست این اداره کل معرفی شد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار