رئیس ستاد انتخابات استان کرمان:

۲۰۴۶ نفر برای انتخابات شورای شهر در استان کرمان ثبت نام کردند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان مجموع تعداد افرادی که برای انتخابات شورای شهر در استان کرمان ثبت نام کرده اند را دو هزار و ۴۶ نفر ذکر کرد.
کد خبر: ۹۴۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 18 March 2021

 

محمد صادق بصیری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در خرداد ۱۴۰۰ اظهار کرد: تمام تلاشمان برای صیانت از آرای مردم به کار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم یکی از مهم‌ترین وظایف وزارت کشور است، افزود: انتخابات سالم و امن زمینه ساز مشارکت گسترده مردم می‌شود و ۶ کمیته اجرایی برای این منظور تشکیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به پایان ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای شهر در تاریخ ۲۶ اسفند ادامه داد: مجموع داوطلبان ثبت نامی برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در استان کرمان ۲ هزار و ۴۶ نفر است. در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان کرمان ۲ هزار و ۲۱۶ نفر داوطلب شده بودند.

بصیری از کاهش ۸ درصدی آمار ثبت‌نامی‌های داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر استان نسبت به دوره پنجم خبر داد و افزود: ۴۴۰ کرسی اصلی برای ۸۴ شهرداری در ششمین دوره انتخابات شورای شهر استان تعیین شده که رشد ۱۷ درصدی نسبت به دوره قبلی دارد.

وی گفت: ۱۳ درصد داوطلبان خانم‌ها و ۸۷ درصد آقایان بوده و ۶۶ درصد داوطلبان این دوره دارای شغل دولتی و ۳۴ درصد دارای شغل آزاد هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در خصوص تحصیلات داوطلبان هم گفت: از این افراد ۸۷ درصد لیسانس به بالا و ۱۳ درصد زیر لیسانس هستند.

وی بیان کرد: ۷۳ درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در استان کرمان با حضور در محل فرمانداری و ۲۷ درصد به صورت غیرحضوری و از طریق پیشخوان‌های دولت، اپلیکیشن‌های موبایل و غیره ثبت‌نام کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار