مدیر آب‌و فاضلاب ساوه:

راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب ساوه

مدیر آب وفاضلاب و فاضلاب ساوه از افتتاح پروژه تصفیه خانه فاضلاب ساوه به روش لجن فعال در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳ 02 March 2015
ابوالفضل شهباز در مراسم بازدید نمایندم مردم ساوه و زرندیه از روند ساخت تصفیه خانه ساوه با اشاره به پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر ساوه به روش لجن فعال اظهار داشت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب ساوه به روش لجن فعال با اعتباری بالغ بر 255 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: تصفیه خانه ساوه در چندفاز ساخته میشود که در فاز نخست سعی شده تا تکنولوژی و تجهیزاتی مطابق با آخرین فناوریها بکار گرفته شود، این فاز پس از تکمیل با حضور وزیر نیرو به بهره‏برداری میرسد.

مدیر آب و فاضلاب ساوه تصریح کرد: وجود یک تصفیه خانه در ساوه از سالهای قبل احساس و به همین منظور مطالعات اولیه تصفیه خانه فاضلاب ساوه از سال 74 آغاز شد.

شهباز با اشاره به ساخت پروژه تصفیه خانه فاضلاب گفت: پس از تکمیل مطالعات احداث این تصفیه‌خانه عملیات عمرانی آن از سال 86 آغاز شد و همزمان با این طرح خطوط اصلی جمع آوری و انتقال فاضلاب به تصفیه خانه نیز عملیاتی شد.

وی افزود: گنجایش تصفیه خانه فاضلاب ساوه به ظرفیت 35 هزار متر مکعب در روز احداث شده که این امر نقش مهمی در جمع‌آوری استاندارد و سالم سازی و ارتقای کیفی آبهای جمع آوری شده داشته که در مصارف مهمی مانند کشاورزی استفاده می‌شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب ساوه تصریح کرد: پروژه تصفیه خانه فاضلاب ساوه برای جمعیتی بالغ بر 220هزار نفر احداث شده که با توجه به بحران کمبود آب می تواند نقش مهمی در کاهش این بحران و جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی داشته باشد.

شهباز با اشاره به اهداف در نظرگرفته شده برای اجرای این طرح گفت: جمع‌آوری فاضلاب شهری وتصفیه بهداشتی آن نقش تاثیرگذاری در حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از روان شدن این گونه آبها در فضای آزاد داشته که پس از تصفیه می‏تواند به محیط زیست برگردد.

وی افزود: درحال حاضر لوله‌گذاری 60 هزار و 160 متر از شبکه جمع‌آوری فاضلاب در این شهر ایجاد شده و برای رضایتمندی مردم افزایش خدمات در این بخش افزایش یابد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب ساوه تصریح کرد: کار واگذاری انشعابات فاضلاب همزمان با لوله گذاری در مناطق مختلف شهری آغاز شده و امیدواریم این تصفیهخانه هرچه سریعتر تکمیل و به بهرهبرداری رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار