200 اتوبوس در کرج مجهز به کتاب شدند

کد خبر: ۹۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 15 September 2015
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: به منظور ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی امسال 200 اتوبوس در کرج مجهز به کتاب‌های مرتبط شهری شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فاطمه اسکندری عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در البرز اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در حوزه فرهنگ بیش از پیش به آن توجه شود، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی است.

وی ادامه داد: هم‌‌اکنون میزان مطالعه در بین خانواده‌ها با استانداردها فاصله دارد و رسیدن به درجه مطلوب نیازمند ارتقای فرهنگ مطالعه است.

این مسئول تأکید کرد: در این راستا و برای ارتقای فرهنگ مطالعه 200 دستگاه اتوبوس در کرج به کتاب‌های مرتبط با موضوعات شهری مجهز شده است.

اسکندری اظهار کرد: ارتقای فرهنگ مطالعه در هر جامعه به برنامه‌ریزی‌های مستمر و طولانی مدت نیاز دارد و نمی‌توان انتظار داشت در مدت کوتاهی همه اقشار جامعه کتابخوان شوند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب یکی از مهمترین رخدادهای فرهنگی در هر استان است و می‌تواند زمینه‌ای برای آشناسازی شهروندان را با منابع به روز مطالعه فراهم کند.

عضو شورای شهر کرج افزود: به نظر می‌رسد با اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب می‌توان افراد زیادی را برای بازدید از این نمایشگاه ترغیب کرد.

اسکندری اختصاص اعتبارات و هزینه کردن برای ارتقای فرهنگ مطالعه را یکی از مهمترین اقدامات برای تحقق اهداف مورد نظر دانست و گفت: شهرداری سالانه مبلغی را برای خرید کتاب در موضوعات مرتبط با مسائل شهری هزینه می‌کند و در اختیار دستگاه‌ها و عموم مردم قرار می‌دهد.

عضو شورای شهر کرج افزود:علاوه بر این امسال 200 دستگاه اتوبوس به کتاب‌های مرتبط با موضوعات شهری مجهز شده‌اند تا مردم بتوانند در طول سفرهای درون شهری خود از مطالعه این کتاب‌ها لذت ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار