به گزارش تابناک مازندران نشست روسا و کارشناسان مراکز آموزش علمی کاربردی مازندران با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران و اعضای شورای اسلامی شهر آمل در مرکز آموزش علمی کاربردی ساخا برگزار شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران حسنعلی آقاجانی بر ایجاد فن بازار در دانشگاه جامع تاکید کرد و اظهار داشت: حدود 240 محصول در بخش کشاورزی؛ فرهنگ و هنر دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران تولید شده که ارائه آنها ر جشنوارهها و بازارچهها صورت میگیرد.
ایشان با با بیان اینکه تاکنون مستندسازی خوبی از تولید محصولات و فنون مراکز علمی کابردی در استان انجام نشده است، خاطرنشان کرد: ایجاد فن بازار نقش مهمی در جذب سرمایهگذار دارد و کارآفرینی را در استان تسهیل میکند.
آقاجانی با اعلام اینکه شورای استراتژیک در دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: در دیداری که مدیران دانشگاههای استان در سفر ریاست جمهوری به مازندران خواهد داشت, نتیجه نظام ارزیابی مراکز به همراه برنامه استراتژیک دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ارائه خواهد شد.
وی بیان کرد: اکنون 245 شاخص برای ارزیابی مراکز در نظر گرفته شده تا در سالهای آینده به سطح مدیریت مطلوبی در مراکز علمی و کاربردی استان برسیم.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی ساخای آمل هم در این نشست به سابقه 10 ساله این مرکز در آموزشهای آکادمیک و تخصصی اشاره نمود وبیان کرد: مسئولان واحد استانی میتوانند از ظرفیت مرکز ساخا با موافقت رشتههای جدید و مرتبط استفاده کنند.
آصف بهاری با بیان اینکه این مرکز از بدو تاسیس بدنبال درآمدزایی برای خود نبوده است، تصریح کرد: فارغ التحصیلان رشتههای تخصصی مورد نیاز شهرداریها بویژه رشته آتشنشانی هم اکنون در کشور سهم عمدهای در ارتقا سطح خدمات دارند.
وی با انتقاد از شیوه سیاست کارآفرینی در دانشگاه جامع گفت: کارآفرینی در رشتههای مختلف سبک خاص خود را دارد ولی در حال حاضر شاهد مباحث تولید محصول در سیاست کارآفرینی دانشگاه جامع هستیم.
وی حمایت مدیران شهری و شورای اسلامی شهر آمل از مرکز ساخا را به عنوان نقطه قوت این مرکز عنوان کرد و افزود: این مرکز آماده تدوین رشتههای جدید در حوزه تخصصی شهرداری است که به نتیجه رسیدن آن همکاری مسئولان استانی و کشوری را میطلبد.
وی با بیان اینکه کارآفرینی برای رشتههای زیر گروه اجتماعی، فرهنگی، فنی و صنعتی باید به صورت جداگانه بررسی شود، ادامه داد: در کنار این تمهیدات باید سطح توقعات خود را با سطح کیفی دانش پذیری و دانش پژوهی دانشجویان مراکز متناسب کنیم تا به نتیجههای کاربردی خود در بازار کار و اجتماع برسیم.