مناسب سازی 40 درصد از فضای شهری خراسان شمالی برای معلولین

معلولیت و ناتوانی پدیده‌ای است که با زندگی بشر گره خورده است و موضوع مناسب سازي محيط شهري به منظور تردد جانبازان و معلولان و برخورداري از مراكز عمومي و ساختمان‌هاي اداري نیازمند توجه مسولین میباشد که در خراسان شمالی تا کنون 40 درصد فضای شهری برای این قشر جامعه مناسب سازی شده است
کد خبر: ۹۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 20 September 2015

معاون توانبخشي سازمان بهزيستي خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار تابناک خراسان شمالی،گفت:در حال حاضر17 هزار نفر معادل 2درصد جمعیت خراسان شمالی از نوعی معلولیت رنج می برند که این رقم در کشور 12 میلیون نفر معادل 12 درصد جمعیت می باشد.

محمد قزی با بیان اینکه 40 درصد از فضای شهری استان تا کنون مناسب سازی شده شده است افزود:شهرستان شیروان بیشترین پیشرفت را داشته و بعد از آن شهرستان بجنورد و دیگر شهرستان ها در حال مناسب سازی جهت سهولت امور معلولین هستند.

وی تصریح کرد:مناسب سازی بانکهای استان برای استفاده معلولین 50 درصد رشد داشته است.

قزی ادامه داد:سرنوشت این افراد به دست مدیران شهری و عمرانی ما باز خواهد شد و در نوک این پیکان شهرداران اند که لازم است به پا خیزند.

لازم به ذکر است: حدود 180 كشور از جمله ايران به قانون مناسب سازي شهرها پيوسته‌اند و در آن 52 ماده وجود دارد كه ايجاد شرايط مناسب براي معلولان در اين كشورها و جانبازان در ايران و ارائه خدمت به آنها مورد تاكيد قرار گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار