مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: حفر چاه‌های غیر مجاز و کشت برنج خسارت‌های جبران‌ناپذیری به سفره‌های آب زیر زمینی این استان وارد کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ 16 October 2021

محمودرضا شهلایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به سد‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: طی سال ۹۹ فرآیند جذب سرمایه‌گذار برای بهره‌برداری گردشگری از سه سد شیان اسلام آبادغرب، سد گاوشان و سد سلیمانشاه سنقر و کلیایی انجام شد.

وی افزود: مراحل اداری و قانونی سرمایه‌گذاری در سه سد مذکور انجام شده و در حال حاضر ساخت و ساز و تجهیز امکانات مورد نیاز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: اخیرا اداره کل ورزش و جوانان درخواستی برای استفاده از سد شیان برای رشته قایقرانی داشته که این موضوع در حال پیگیری است.
 
شهلایی به کاهش آب در بسیاری از سراب‌های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این کاهش آب اثرات مخرب زیست محیطی داشته و گونه‌های جانوری و گیاهی به خطر می‌افتد، برداشت‌های نامتعارف و غیر مجاز از منابع آبی همچون حفر چاه‌های غیر مجاز و کشت برنج خسارت‌های جبران ناپذیری به سفره‌های آب زیر زمینی وارد کرده است.

وی با اشاره به لزوم تغییر روش‌های کشاورزی برای حفظ آب افزود: در صورت استفاده‌های بی حد و حساب از منابع آبی قطعا شرایط کم‌آبی نامساعدتر می‌شود، لذا باید به سمت کشت‌های سازگار با شرایط آبی استان کرمانشاه رفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه کشت برنج و هندوانه نیازمند آب فراوان است، گفت: برای کشت برنج در هر هکتار ۲۴ هزار متر مکعب آب و برای تولید یک هندوانه حدود ۴٠٠ لیتر آب مصرف می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار