رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: اقتصاد این استان باید از حالت سنتی خارج شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰ 22 October 2021

اقتصاد کرمانشاه باید از حالت سنتی خارج شود

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، اختتامیه رویداد استارتاپ تریپ کشاورزی بعد از ظهر امروز جمعه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ در مرکز استارتاپ واقع در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

محمدابراهیم اعلمی آل‌آقا در این رویداد اظهار کرد: توسعه دانشگاه‌های کشور در وضعیت مناسبی قرار داشته و ایران دارای جامعه جوان با ضریب هوشی بالا و وضعیت علمی مطلوب است.

وی افزود: وضعیت اقتصادی کنونی ایران ناشی از عدم استفاده از ظرفیت‌های مناسب دانشگاهی بوده و وضعیت اقتصادی استان کرمانشاه در بخش‌های کشاورزی و خدمات آنگونه که باید در چارچوب علم قرار نداشته و مسئولان باید نسبت به فراهم کردن مقدمات علمی اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی اقدام کنند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه بیان کرد: ۱۰ درصد جمعیت کار باید در بخش سخت‌افزاری و ۹۰ درصد دیگر باید در بخش نرم‌افزاری و شبکه‌سازی بتوانند ایده‌پردازی کنند، هم‌اکنون شرکت‌های بزرگ دنیا تولیدی نبوده بلکه شرکت‌های آی‌تی هستند.

اعلمی آل‌آقا با تاکید بر لزوم توجه به دانشگاه‌ها و ظرفیت علمی کشور گفت: دانشگاه رازی دارای ۱۰ هزار دانشجوی فعال بوده که تمامی تلاش‌ها برای به‌روزرسانی آموزش آن‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: سرعت تغییرپذیری باید در کسب و کارها افزایش پیدا کند، زیرا کرونا لزوم تغییرپذیری را به همگان نشان داده اما آنگونه که باید رویکردهای سنتی حتی با وجود کرونا با سرعت تغییر نکرده است.

به گفته رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در شرایط کرونایی بسیاری از کسب و کارها به ناچار به تعطیلی کشیده شده اما به صورت کامل فروش آن‌ها در فضای مجازی انجام نشد، استفاده از ایده‌ها برای تولید ثروت در مراکز رشد، پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری باید سرعت گرفته تا اقتصاد این استان از حالت سنتی خارج شود.

وی ادامه داد: گام‌های عملیاتی برای پیوند دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید انجام شده و در صورت تاخیر در این امر لطمه‌های فراوانی به مردم و اقتصاد کشور وارد می‌شود، هوشمندسازی فضای کسب و کار باید انجام شده و دانشگاه‌ها برای رسیدن به نسل سه و چهار راه دراز و پر پیچ و خمی داشته که مسئولین باید بیشتر به آن بپردازند.

اعلمی ‌آل آقا با اشاره به بخش کشاورزی گفت: پیکره کشاورزی سنتی بسته شده و تغییرات جدید را به سختی می‌پذیرد، اما باید فضا به گونه‌ای تغییر کند که هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی یک ایده را به فضای کسب و کار اضافه کند.

حضور ۴۰۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه

اقتصاد کرمانشاه باید از حالت سنتی خارج شود

مهدی طلایی در این رویداد با اشاره به همکاری دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در برگزاری رویداد استارتاپ تریپ کشاورزی بیان کرد: این اقدام در راستای افزایش تعاملات در استان کرمانشاه انجام شده است.

وی با اشاره به حضور ۹ هزار فارغ‌التحصیل در نظام مهندسی کشاورزی افزود: چهار هزار نفر از این دانش‌آموختگان بیکار بوده و بانک قدرتمندی از جوانان مستعد و نیازمند هدایت در این استان وجود دارد.

مدیر مرکز استارتاپ استان کرمانشاه تصریح کرد: در بخش فروش و ارائه خدمات کشاورزی واسطه‌های مختلفی وجود داشته که اجازه حضور استارتاپ‌ها و تسهیل فروش در این بخش را نمی‌دهند، در شرایط کنونی هیچ برنامه‌ای برای ایده‌پردازی جوانان وجود نداشته و سیستم ‌دانشگاهی برنامه‌ای را در نظر نگرفته و سیستم دولتی بسته است‌.

وی افزود: ۲۴ ایده به دبیرخانه رویداد استارتاپ تریپ کشاورزی استان کرمانشاه ارسال شده که توسط ۳۰ داور بررسی شده و در پنج روز و پنج مکان مختلف برگزار شد، در صورتی که استارتاپ ویکندهای جهانی ۵۴ ساعت در سه روز برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار