مشاور استاندار کرمانشاه:
مشاور امور روحانیت استاندار کرمانشاه، برای رفع مشکلات زوج‌های جوان پیشنهاد‌هایی قابل توجهی به اتاق اصناف، مجمع امور صنفی و اتاق بازرگانی داد و گفت: برای حل مشکل مسکن و لوازم خانگی هم می‌توان منازل، مُبله (با امکانات اولیه زندگی) به زوج‌های جوان اجاره داده شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 01 November 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، حجت الاسلام «محمد صالحی» افزود: یکی از مهمترین مشکلات زوج‌های جوان تهیه وسایل ضروری زندگی است، از طرفی چشم و هم چشمی‌های اطرافیان و دخالت در خرید وسایل اولیه بامدل‌های معروف که قیمت بالایی دارند، باعث ایجاد مشکل و موانع تشکیل زندگی مشترک یا بدهی زوج‌های جوان می‌شود، لذا پیشنهاد می‌شود در استان کرمانشاه با الگو از کشور‌های دیگر، اجاره مسکن مُبله همراه با وسایل ضروری مانند یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، تختخواب، مبلمان و یک سری ظروف موردنیاز آشپزخانه برای زوج‌های جوان به مدت سه سال در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: طی این مدت زوج‌های جوان نیز به آرامی و بدون هیاهو و دخالت‌های بی مورد اطرافیان وسایل مورد نیازشان را خریداری می‌کنند البته مسوولین مرتبط هم می‌توانند بسته‌های تشویقی و تسهیلاتی برای صاحبخانه‌هایی که در این طرح مشارکت می‌کنند، در نظر بگیرند.
مشاور امور روحانیت استاندار کرمانشاه گفت: برای حمایت از تولیدات داخلی و رونق تولید و تشویق جوانان به استفاده از برند ایرانی، می‌توان با کارخانجات تولید لوازم خانگی قرارداد‌هایی منعقد کرد و لوازم مورد نیاز زوج‌های جوان را از آنان تهیه کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه به تازگی اعلام کرد: کرمانشاه در جمع ۱۲ استان با نرخ بالای ازدواج قرار دارد البته طی ۱۰ سال گذشته همواره نرخ ازدواج در استان بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

«صادق خدادادی» نرخ ازدواج در این استان طی سال گذشته را ۷.۶ اعلام کرد و یادآور شد: سال گذشته به ازای هر یک هزار نفر جمعیت، ۷.۶ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است.

وی از ثبت ۱۵ هزار و ۹۸۴ مورد ازدواج در استان طی سال گذشته با وجود شرایط کرونایی خبر داد و افزود: در سه ماهه ابتدایی امسال هم چهار هزار و ۸۱۹ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۵ درصد رشد داشته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار