مدیر کل بهزیستی کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه ضمن تشریح خدمات ارائه شده از سوی بهزیستی به زنان آسیب دیده، گفت: این خدمات به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 27 November 2021

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بهزیستی استان کرمانشاه در ارائه خدمات به بانوان پیشرو است و به منظور حمایت از زنانِ در معرض آسیب‌های اجتماعی و یا خشونت‌های خانگی مراکز متعددی بنا شده است.

وی افزود: از جمله این مراکز می‌توان به مرکز "خانه سلامت دختران" اشاره کرد که ویژه دختران در معرض آسیب است، این خانه سلامت دولتی و به صورت شبانه روزی مشغول به فعالیت است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: مرکز "خانه امن زنان" نیز ویژه زنان خشونت دیده و در معرض خشونت است که در این مرکز امکان ارائه خدمت به مادر و فرزندان کوچک وی که زیر سن بلوغ هستند، وجود دارد.

وی با اشاره به مرکز حمایت‌های روانی و اجتماعی دختران و خانواده با عنوان "ندای مهر"، اضافه کرد: این مرکز روزانه است و خدمات روزانه‌ای را به دختران در معرض آسیب از سن ۱۸ تا ۳۳ سال ارائه می‌کند و مرکز توانمند سازی زنان آسیب دیده اجتماعی با عنوان راه نوین نیز به صورت خاص به زنان خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در تمامی این مراکز خدمات روانشناسی، مددکاری، روان پزشکی، حقوقی، توانمند سازی فردی، اجتماعی، شغلی و... ارائه می‌شود و تمامی خدمات در تمامی سطوح رایگان بوده و هیچ مبلغی از خدمت گیرنده بابت ارائه خدمات اخذ نمی‌شود.

محمدی بیان کرد: ۲ مرکز سلامت و خانه امن به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به بانوان هستند و خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی نیز به عنوان پل ارتباطی بهزیستی با جامعه هدف است.

وی با اشاره به خدمات سیار اورژانس اجتماعی، ادامه داد: خدمات سیار اورژانس اجتماعی به زنان آسیب دیده در محل خشونت کمک می‌کند و اگر اختلافات خانوادگی، خشونت‌های حاد جسمی، روحی و روانی رخ دهد، موضوع در محل حادثه بررسی و در صورت نیاز شخص مورد نظر را به مراکز نگهداری بهزیستی منتقل می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به مرکز مداخله در بحران بهزیستی که ارائه دهنده خدمت به مراجعین به صورت روزانه جهت دریافت خدمات فوریتی است، یادآور شد: امکان ارائه خدمات توانمند سازی مالی به بانوان آسیب دیده را داریم و وام‌های اشتغالزایی، کمک‌های موردی و معیشتی، هزینه‌های تحصیلی و هزینه‌های درمان به این افراد پرداخت می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه سقف ارائه خدمات مالی بهزیستی محدود است، متذکر شد: باید کمک و اعتبارات به صورت یکسان بین تمام جامعه هدف توزیع شود.

محمدی گفت: همکاران ما در مرکز اسیب دیدگان امور اجتماعی فعالیت اطلاع رسانی و آگاه سازی افراد را برعهده دارند و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه همسرپروری، ارتباط با فرزند، نه گفتن در مواقع حساس، آشنایی با مهارت‌های زندگی، فعالیت‌های حرفه آموزی، مداخلات گروهی با مراجعین، پیگیری‌های پس از ترخیص را به دختران و زنان به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار