سرپرست انجمن زوران کشور:
سرپرست انجمن زوران کشور از برگزاری رقابت‌های زوران غرب کشور به میزبانی کرمانشاه تا پیش از پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 11 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، بهرام بهروش به دیدار اخیرش با رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اشاره کرد و گفت: در این دیدار که به دعوت آقای امیری خراسانی صورت گرفت، درباره توسعه زوران در بخش منطقه ای، ملی و فراملی گزارشاتی ارائه شد و صحبت‌هایی داشتیم.

وی به بیان برنامه ریزی‌های انجام شده برای توسعه این رشته در کشور پرداخت و افزود: زوران ورزشی است که پیشینه‌ای کهن در استان‌های منطقه غرب کشور دارد، اما باتوجه به خاستگاه آن در استان کرمانشاه از حدود یک دهه پیش آن را به نام کنگاور به ثبت ملی رساندیم.

سرپرست انجمن زوران کشور با بیان اینکه از چندسال پیش فعالیت‌های زوران در کرمانشاه بصورت جدی‌تر آغاز شده، عنوان کرد: متاسفانه علیرغم برنامه‌های خوبی که برای آن در نظر گرفته بودیم، اما شیوع بیماری کرونا باعث شد تا نتوانیم آن‌ها را به مرحله اجرا برسانیم.

وی به بهبود شرایط کرونایی در کشور به واسطه واکسیناسیون گسترده اشاره کرد و گفت: در این راستا، برنامه‌های این ورزش را هم آغاز کرده ایم و در گام اول به همه هیات‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور نامه داده ایم تا نمایندگان خود را برای فعال سازی کمیته زوران معرفی کنند.

بهروش برگزاری کلاس‌های توجیهی، آموزشی، داوری و مربیگری را گام بعدی برای توسعه و فعال سازی این ورزش در همه استان‌ها دانست و اظهارکرد: اساسنامه ورزش زوران به تائید فدراسیون رسیده و برای تایید نهایی به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری دوره‌های آموزشی، مسابقات این رشته در کشور استارت می‌خورد، عنوان کرد: مسابقات منطقه‌ای زوران برای اولین بار تا پیش از پایان امسال با حضور شش استان منطقه غرب کشور شامل کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان، همدان و خوزستان که صاحب سبک در این ورزش هستند به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

سرپرست انجمن زوران کشور ادامه داد: امیدورایم با برگزاری این مسابقات، زمینه برگزاری رقابت‌های زوران قهرمانی کشور در سال ۱۴۰۱ آماده شود و بتوانیم برای سال ۱۴۰۲ میزبانی رقابت‌های این ورزش را با حضور کشور‌های همجوار که این ورزش در آن‌ها هم وجود دارد را در کرمانشاه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه این انجمن برای چندسال آینده ثبت جهانی این ورزش باستانی است، بنابراین طی این مدت تلاش خواهیم کرد تا با فعالیت‌های مختلف زمینه اجرای این اقدام مهم را فراهم کنیم.

بهروش در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین پیگیری‌ها برای احداث گود زوران در کرمانشاه هم گفت: از چندسال پیش پیگیری‌هایی را برای این کار انجام دادیم و حتی توانستیم اعتبارات لازم را هم بگیریم، اما متاسفانه بنا به دلایلی به سرانجام نرسید.

وی متذکر شد: برای اینکه بتوانیم یک گود زوران استاندارد را در کرمانشاه احداث کنیم مسئولین استانی باید پای کار باشند، چراکه اعتبارات و زمین وسیعی نیاز دارد.

به گفته این مسئول، دفتر انجمن زوران کشور بزودی در محل فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی راه اندازی خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنانش با تشکر از دو رئیس سابق فدراسیون ورزش روستایی در حمایت از این ورزش، عنوان کرد: امیدواریم با حمایت‌های رئیس کنونی این فدراسیون هم بتوانیم گام‌های خوبی برای این ورزش برداریم و هیات‌های ورزش روستایی در استان‌های مختلف کشور هم زیر نظر این انجمن فعالیت هایشان را در این حوزه آغاز کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار