تابناک -استاندار هرمزگان، گفت: کارگروه ویژه ای با هدف بررسی مسائل و مشکلات شرکت های تعاونی توليدی، مصرف و خدماتی استان، در معاونت اقتصادی استانداری تشکیل می شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 16 December 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان شامگاه امروز با اعضای هیئت رئیسه و رؤسای اتحادیه های زیر مجموعه اتاق تعاون هرمزگان دیدار کرد.

در این نشست رؤسای اتحادیه تعاونی های مرزنشین، صنایع دستی، صیادان، مرزنشینان، حمل و نقل بار و مسافر دریایی، تعاونی های مرغ‌داری ، منابع طبیعی و مرتع داری ، تعاونی های مصرف فرهنگیان، تعاونی های مصرف کارکنان دولت، تعاونی های مصرف کارگران و تولید بتن، مشکلات موجود در هر بخش را مطرح کردند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب (مدظله) تأکید ویژه‌ای بر رشد و توسعه بخش تعاون و افزایش سهم آن در اقتصاد داشته‌اند، اظهار کرد: با توسعه فعالیت‌های تعاونی، کیفیت زندگی مردم بهبود چشم‌گیری پیدا خواهد کرد و گسترش فرهنگ تعاون می تواند مشارکت مردمی ‌را در همه امور پررنگ تر کند.

وی افزود: با هدف بررسی مسائل و مشکلات شرکت های تعاونی توليدی، مصرف و خدماتی استان، کارگروه ویژه ای در معاونت اقتصادی استانداری تشکیل می شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به برنامه های در دست اقدام برای کمک به بخش شیلات، گفت: رایزنی نهایی برای دریافت تعداد قابل توجهی مجوز صید آب های دور در حال انجام است اما به دنبال این هستیم که شیوه واگذاری این مجوزها به گونه ای باشد که حق هیچ یک از صیادان پایمال نشود.

دوستی، همچنین اعلام کرد: هفته آینده، پیشنهاد افزایش حجم موتور قایق های صیادی به 150 اسب بخار در استان مطرح و پس از تصویب برای اخذ مجوز نهایی به سازمان شیلات ارجاع داده می شود.

وی با بیان اینکه به دلیل کاهش ذخایر آبزیان در مناطق ساحلی، باید فشار صید از این مناطق برداشته شود، گفت: با توجه به ساحل طولانی و گسترده هرمزگان، باید کمک های لازم برای مدیریت این منطقه وسیع و نظارت بر صید به مجموعه شیلات صورت بگیرد.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی رئیس اتاق تعاون هرمزگان، هم اکنون بیش از ۲هزار تعاونی در گرایش‌های مختلف در هرمزگان فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار