مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با اعلام اینکه ۱۲/۵ درصد از مدارس استان کرمانشاه نیاز به تخریب و بازسازی دارد، گفت: بازسازی این مدارس نیازمند تامین اعتبار است.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 16 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «مرزبان نظری» روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با حضور «یوسف نوری»؛ وزیر آموزش و پرورش و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در سرسرای شهدا دولت استانداری برگزار شد، افزود: این اداره کل در سال جاری ۹۰ پروژه نوسازی مدارس با ۴۵۰ کلاس درس در دست اجرا دارد.

او گفت: برای بازسازی مدارس کرمانشاه در سال جاری، ۳۷ میلیارد تومان اعتبارات استانی و ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبارات کشوری تخصیص یافته که ۳۷ میلیارد تومان در راستای برنامه محرومیت زدایی مناطق محروم استان است.

نظری همچنین با بیان اینکه ۴۴۰ خیر مدرسه سازی حقیقی در استان کرمانشاه داریم، گفت: در سال گذشته خیرین مدرسه ساز برای بازسازی و تجهیز مدارس استان ۵۰ میلیارد تومان مشارکت مالی کردند که امیدواریم امسال این کمک‌ها به ۶۰ میلیارد تومان برسد که تااکنون ۳۵ میلیارد تومان آن محقق شده است.

آسیب‌های زلزله ۷/۳ ریشتری سال ۹۶ به مدارس را به فرصت تبدیل کردیم

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به تخریب و خسارت‌های زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ کرمانشاه گفت: در این زلزله به ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس آسیب وارد شد که با دستور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان از فرصت استفاده کردیم و ۳۲۰ مدرسه با هزار و ۲۲۲ کلاس مقاوم سازی، نوسازی و احداث شد.

نظری همچنین با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی و تجهیز مدارس مناطق زلزله زده کرمانشاه هزینه شده است، افزود: تا قبل از زلزله سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه کمتر از میانگین کشور بود، اما با احداث و بازسازی‌هایی که مدارس مناطق زلزله زده اتفاق افتاد الان سرانه فضای آموزشی مدارس کرمانشاه بیش از میانگین کشوری با ۶/ ۲۱ متر مربع است.

در مدارس استان کرمانشاه هیچ بخاری چکه‌ای وجود ندارد

نظری همچنین در بخش دیگر از صحبت‌های خود در خصوص اصلاح سیستم‌های گرمایشی مدارس استان کرمانشاه گفت: حدود ۲ هزار و ۹۳۱ فضای آموزشی استان با استفاده از سیستم‌های حراراتی مرکزی مانند شوفاژ و پکیج و رادیاتور استاندارد سازی شده و در بسیاری از مدارس تک کلاس روستا‌ها که گاز رسانی نشده از وسایل گرمایشی برق استفاده می‌شود و سال‌ها است که بخاری چکه‌ای در مدارس کرمانشاه جمع آوری شده است.

وی همچنین با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای در کرمانشاه خشتی و گلی نیست، گفت: از ۴۶۰ کلاس درس کانکسی به خاطر تعداد کم دانش آموزان که کمتر از ۱۰ نفر است در حال حاضر ۲۶۰ کلاس درس باقی مانده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۲۷ هزار دانش آموز و ۲۸ هزار فرهنگی با چهار و ۶۰۰ مدرسه دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار