مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا رد استان کرمانشاه پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 21 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم، حدود 5000 تعاونی دارای مجوز در استان وجود دارد که از این تعداد 3150 تعاونی فعال هستند و براساس شنیده‌ها مابقی تعاونی‌ها راکد یا نیمه فعال هستند یا به صورت مقطعی فعالیت می‌کند.

عمده سهم تعاونی‌های استان با حدود 900 مورد مربوط به بخش کشاورزی است و حدود 600 تعاونی صنعتی و 200 تعاونی مسکن نیز وجود دارد و همچنین تعاونی‌های متعددی در زمینه مصرف، خدمات، بهداشت، صنایع دستی و مرزنشینی فعالیت دارند که بنابر گفته فعالان این عرصه این تعاونی‌ها تنها در صورتی می‌توانند اشتغالزایی مطلوب را داشته باشند که نقدینگی لازم را دریافت و اختلافات داخلی، عدم آموزش و بازاریابی مناسب را حل و فصل کنند.

حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: اکنون بیش از 5000 تعاونی ثبت شده در استان وجود دارد که 3150 مورد آن‌ها فعال هستند و 50 هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده‌اند.

وی عنوان کرد: جمعیت استان حدود دو میلیون نفر است اما یک میلیون و 650 هزار نفر در انواع تعاونی‌ها عضو هستند و این موضوع نشان می‌دهد روحیه تعاون و همکاری در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

عزیزی با اشاره به اینکه برخی تعاونی‌ها با اتمام پروژه اقدام به انحلال نکرده‌اند و به همین دلیل جزو تعاونی‌های غیرفعال محسوب می‌شوند گفت: هر سال بر مجمع و انتخابات تعاونی‌ها نظارت می‌‌شود و بخش داوری نیز برای کاهش اختلافات در اداره تعاون راه‌اندازی شده که تشریفات آن از سیستم قضایی کمتر است.

وی افزود: صندوق ضمانت تعاون نیز وجود دارد که با شرایط راحت‌تری نسبت به بانک‌ها ضمانت تعاونی‌ها را برای بهره‌مندی از تسهیلات انجام می‌دهند.

عزیزی عنوان کرد: در حوزه تسهیلات پرداختی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا 220 میلیارد تومان پرداخت شد و در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر استان کرمانشاه جزو استان‌های برتر بوده و کل اعتبارات جذب شده است.

وی گفت: بعد از نیم قرن که نرخ بیکاری در استان افزایشی بود در سه سال گذشته روند کاهشی را در پیش گرفته و در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال دولت سیزدهم 21 مصوبه تحول‌ساز اعلام شد.

عزیزی افزود: دستگاه‌ها 82 هزار فرصت شغلی برای امسال و سال آینده در استان کرمانشاه احصا کرده‌اند که امید داریم اعتبارات آن تخصیص یابد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار