استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه از لزوم برنامه ریزی‌های لازم و استفاده از ظرفیت جمعیت استان‌های غربی در جهت گسترش صنعت گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ 29 December 2021

 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، امروز (۸ آذر ماه ۱۴٠٠) در همایش منطقه‌ای توسعه گردشگری پسا کرونا محور غرب کشور ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: استان‌های همدان، لرستان، کرمانشاه، کردستان و ایلام پنج استان ثروتمندکشور هستند و این استان‌ها در حوزه گردشگری بسیار ثروتمند و ارزشمند هستند.

وی افزود: این ظرفیت را داریم که با برنامه ریزی هر ساله در یک استان اثری را به ثبت جهانی برسانیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اگر چه ثبت جهانی آثار از سوی سازمان میراث فرهنگی با سختی‌هایی همراه است.

وی در خصوص ثبت جهانی اورامانات خاطرنشان کرد: سال گذشته پس از تلاش‌های بسیار اورامانات را  به ثبت جهانی رساندیم و با وجود تمامی تحریم ها، نقطه قوتی بود که ۱۷۶ کشور به ثبت جهانی آن رأی دادند.

بازوند بیان کرد: یکی از خروجی‌های این جلسه این است که با کمک یکدیگر در سال ۱۴٠۱ یک اثر از این پنج استان را در دستور کار قرار داده و ثبت جهانی کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه سفر و گردشگری امروزه در سبد خانوار مردم جای گرفته و این یک امتیاز خوب برای صنعت گردشگری است.

استاندار کرمانشاه افزود: استان‌های غرب کشور بیش از چندین هزار اثر تاریخی دارند که ثروت‌های این استان‌ها بوده و گردشگران علاقه بسیاری به آن نشان می‌دهند، ۳ مشخصه جذب گردشگر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و دست ساز است.

بازوند متذکر شد: تمام این استان‌ها می‌توانند برند سازی کنند و موسیقی‌های محلی خود را به برند تبدیل سازند، در این راستا نیازمند سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات هستیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به جمعیت ساکن در استان‌های غربی کشور خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صحیح می‌توان از ظرفیت این جمعیت برای گسترش صنعت گردشگری بهره برد.

وی در پایان گفت: امروز تمرکز صنعت گردشگری بر خاورمیانه است و کشور‌هایی موفق می‌شوند که بتوانند از این تمرکز استفاده کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار