فرماندار ثلاث‌باباجانی:
فرماندار شهرستان ثلاث‌باباجانی گفت: با هدف رونق تولید و اشتغال و تامین آب واحد‌های تولیدی و صنعتی، عملیات حفر چاه تامین آب در ناحیه صنعتی شهر تازه آباد آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 12 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«یدالله شکری» افزود: برای حفر چاه و تامین آب واحد‌های فعال در این ناحیه صنعتی، ۲۲ میلیارد ریال تخصیص یافته و میزان برداشت اولیه از این چاه حداکثر پنج لیتر در ثانیه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هشت واحد صنعتی در این ناحیه فعال است و آب مورد نیاز آن‌ها توسط خود صاحبان طرح‌ها و از طریق تانکر تامین می‌شود.

فرماندار ثلاث باباجانی اضافه کرد: برای تامین آب پایدار در ناحیه صنعتی تازه آباد پیش بینی شده در صورت اجرای خط انتقال سد آزادی، ۲۰ لیتر در ثانیه به این ناحیه تخصیص پیدا کند و با توجه به طولانی شدن اجرای خط انتقال، عملیات حفر چاه را دستور کار قرار دادیم.

شکری اظهار داشت: برای بهسازی معابر و توسعه شبکه برق ناحیه صنعتی تازه آباد در سال‌جاری ۲۰ میلیارد ریال در کمیته برنامه ریزی تصویب و موافقت نامه آن نیز مبادله شده و همچنین مقرر شده شرکت شهرک‌های صنعتی استان از منابع اعتباری داخلی نیز ۲۰ میلیارد ریال در این راستا هزینه کند.

وی گفت: عملیات گازرسانی و فاز توسعه‌ای شهرک نیز در حال انجام است و امیدواریم با اتمام این طرحها، شاهد راه اندازی واحد‌های صنعتی دیگری در شهرستان باشیم.

شکری اضافه کرد: شهرستان ثلاث باباجانی از لحاظ صنعتی فقیر و جزء شهرستان‌های توسعه نیافته و محروم استان است و برای توسعه آن از یک سال گذشته توجه به ناحیه صنعتی را مدنظر قرار داده ایم.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی در ادامه گفت: در یک سال گذشته ۱٨ میلیارد ریال کمک‌های فنی و اعتباری برای ایجاد اشتغال در بخش‌های کشاورزی و صنعت و معدن در این شهرستان پرداخت شده است.

شروع عملیات اجرایی و احداث ناحیه صنعتی ثلاث باباجانی، از مصوبات ارزشمند سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است که در سال۹۱ آغاز شده است.

نواحی صنعتی به مناطقی گفته می‌شود که زیر ۱۰۰ هکتار وسعت دارند.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار