به گفته معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورز استان کرمانشاه، کرمانشاه رتبه دوم سطح زیر کشت "جو" را در کشور دارد.
کد خبر: ۱۰۲۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ 17 February 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مجتبی حاتمی، با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۱۶۲ هزار و ۱۲۸ هکتار از مزارع استان زیر کشت جو رفته، گفت: ۱۴۹ هزار و ۷۵۶ هکتار از این سطح به کشت جو دیم و مابقی به کشت جو آبی اختصاص دارد.

حاتمی با اشاره به جایگاه قابل قبول استان کرمانشاه از حیث سطح زیر کشت و تولید جو در کشور، افزود: این استان رتبه دوم سطح زیر کشت جو و رتبه چهارم تولید جو را در کشور دارد.

معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در همه شهرستان‌های کرمانشاه کشت جو انجام می‌شود، گفت: بیشترین کشت جو را در شهرستان‌های معتدل و سرد استان داریم.

وی اشاره‌ای هم به وضعیت مزارع جو استان در شرایط کنونی داشت و گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی‌های پاییزه استان انتظار می‌رود کشاورزان افت ۱۰ درصدی تولید جو را در مقایسه با سنوات نرمال تجربه کنند.

حاتمی برآورد کرد: در سال زراعی جاری در نهایت شاهد تولید ۲۰۰ هزار تن محصول جو در اراضی استان باشیم، هرچند در صورت بهبود شرایط استان از حیث میزان و پراکنش بارندگی در ادامه سال زراعی احتمال افزایش این رقم دور از انتظار نیست.

حاتمی با بیان اینکه جو به صورت پاییزه در استان کشت می‌شود، گفت: برداشت جو در استان در اواخر خرداد سال آینده انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار