مسؤول بهداشت محیط کرمانشاه، از جمع‌آوری ۱.۵ تُن گوشت حاصل از کشتار غیرمجاز در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ 23 February 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،بهمن خدادادیان مسؤول بهداشت محیط کرمانشاه، اظهار داشت: متأسفانه یکی از معضلات شهر کرمانشاه ذبح غیرمجاز دام در قسمت حاشیه شهر و یا حتی مرکز شهر است.

وی ادامه داد: با توجه به دستورات استاندار و پیگیری‌های فرماندار شهرستان و مصوبات مهم کارگروه سلامت امنیت غذایی شهرستان تیمی بازرسی در سطح شهر کرمانشاه در قالب گشت ویژه مشترک، با همکاری اداره کل دامپزشکی استان و نیروی انتظامی مجدد تشکیل شد.

مسؤول بهداشت محیط کرمانشاه تصریح کرد: این تیم حدود ۴۵ روز است که تشکیل شده و طی ۱۰ روز گذشته با توجه به همراهی و همکاری اجرائیات شهرداری با محوریت دامپزشکی ۱.۵ تُن گوشت حاصل از کشتار غیرمجاز در شهر کرمانشاه را جمع‌آوری کردند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد دام‌هایی که به صورت غیرمجاز ذبح می‌شود سالم نیستند، افزود: بیماری‌های که در اثر خوردن گوشت دام آلوده ایجاد می‌شود مزمن است یعنی ۶ تا هفت ماه زمان می‌برد تا علائم آن مشهود شود مانند بیماری‌های انگلی و روده‌ای، تب مالت و...

خدادایان از مردم خواست سلامتی خود را به بهایی اندک تنها برای ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان اختلاف با گوشت عرضه شده در قصابی‌ها، به خطر نیندازند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار