‍ فرماندار همدان تاکید کرد:
مدیرکل محیط زیست استان همدان با فرماندار همدان دیدار کرد و در خصوص برخی از مهمترین دغدغه‌های زیست محیطی شهرستان به گفتگو پرداختند.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱ 13 April 2022
مدیرکل محیط زیست استان همدان با فرماندار همدان دیدار کرد و در خصوص برخی از مهمترین دغدغه‌های زیست محیطی شهرستان به گفتگو پرداختند.

به گزارش تابناک همدان، فرماندار شهرستان همدان با اشاره به تغییر نگاه مردم به مباحث زیست محیطی گفت: بسیاری از مردم و گروه‌های مردم نهاد نسبت به مسایل زیست محیطی حساس و مطالبه گر هستند که این رویکرد جای شکر دارد.

محمد علی محمدی با بیان اینکه طبیعتا در اجرای هر طرح و فعالیتی باید موارد زیست محیطی مورد بررسی و ملاحظه قرار گیرد تصریح کرد: متوقف کردن و جلوگیری از فعالیت‌های اقتصادی راحت‌ترین اقدام و بنجوی پاک کردن صورت مسئله است و انتظار می‌رود در برخورد با این مقوله‌ها با ملاحظه همه جوانب بدنبال حل مسئله و راهکار‌های برتر باشیم.

وی رشد قارچ گونه و رهاشده واحد‌های جمع آوری ضایعات را از جمله معظلات موجود در شهر همدان دانست و افزود: شهرداری در راستای جمع آوری و ساماندهی پسماند مسئولیت مستقیم دارد، اما در وضعیت فعلی علاوه بر مشکلات این حوزه شاهد آلودگی‌های زیست محیطی و بصری، ساخت و ساز‌ها و فعالیت‌های غیر مجاز تعداد قابل توجهی از واحد‌های ضایعاتی هستیم.

محمدی با تاکید بر ضرورت هم افزایی نهاد‌های ذیربط در جهت جانمایی و انتقال واحد‌های ضایعاتی اظهار کرد: با توجه به معیشت شاغلان این بخش اول باید بستر فعالیت قانونمند آن‌ها فراهم و در کنار این موضوع از توسعه ضایعاتی‌ها با وضعیت فعلی جلوگیری شود.

فرماندار همدان افزود: با هماهنگی دستگاه قضایی جهت تسهیل و تسریع در ساماندهی واحد‌های ضایعاتی اقدام مشترک حقوقی نهاد‌های ذیربط در دستور کار قرار گرفته و جمع آوری و برخورد قانونی با واحد‌های غیر مجاز انجام خواهد شد.

وی در ادامه با توجه به برخی از اقدامات در دست اجرای محیط زیست استان ضمن اعلام قول مساعد همکاری گفت: انتظار می‌رود جهت پیشبرد اهداف زیست محیطی با توجه به سند آمایش استان ضمن برآورد اعتبارات مورد نیاز تلاش و پیگیری لازم جهت جذب اعتبار از منابع ملی توسط محیط زیست استان بعمل آید.

مدیر کل محیط زیست استان همدان نیز در این دیدار همدان را از جمله استان‌های پیشرو در تدوین سند آمایش دانست و گفت: تطابق عملکرد بر اساس سند آمایش توسعه پایدار را بدنبال خواهد داشت.

سیده مریم محمدی با اشاره به ضرورت بهره مندی متوازن از محیط زیست و تضمین حیات نسل‌های آینده افزود: دغدغه‌های زیست محیطی افزایش یافته، اما کافی نیست و هنوزبه جایگاه خود نرسیده است.

وی خواستار توجه، حمایت و همکاری فرمانداران در امر حفاظت محیط زیست شد و اضافه کرد: در محیط زیست با واحد‌های صنعتی، مناطق حفاظت شده، پسماند و بسیاری از ماموریت‌ها در کنار امکانات و نیروی انسانی محدود مواجهیم که می‌طلبد از همه ظرفیت‌های موجود در این راستا بهره گیری کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت مدیریت مشارکتی در حفاظت محیط زیست بیان کرد: خوشبختانه علیرغم همه کمبود‌ها هیچکدام از اهداف و شرح وظایف زمین نمانده است.

محمدی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با تعامل و همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی طرح‌های در دست اجرای محیط زیست استان با موفقیت عملیاتی و اجرایی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار