فرماندار همدان:
فرماندار همدان گفت: میزان کشت سالانه محصولات آب بر برای سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ مشخص شده و بر این اساس هر ساله میزان آن در سطح شهرستان کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ 30 April 2022
 فرماندار همدان گفت: میزان کشت سالانه محصولات آب بر برای سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ مشخص شده و بر این اساس هر ساله میزان آن در سطح شهرستان کاهش می‌یابد.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، «محمد علی محمدی» روز شنبه در جلسه برنامه‌های اجرایی تحقق شعار سال در شهرستان همدان، افزود: در این برنامه پنج ساله کاهش کشت محصولات پر آب با ۲ پیش شرط تعیین جایگزین مناسب و توجه به معیشت کشاورزان دنبال می‌شود.

وی اظهار داشت: میزان کشت سیب زمینی به عنوان محصول پر آب بر در شهرستان همدان پنج هزار و ۳۰۰ هکتار است که باید تا پایان ۱۴۰۵ به سه هزار هکتار کاهش یابد.

فرماندار همدان افزود: در مقابل سطح کشت محصول جایگزینی نظیر کلزا در شهرستان همدان با ۲۳۰ هکتار افرایش در سال ۱۴۰۵ به ۴۵۰ هکتار و محصول سیر با ۶۵۰ هکتار افزایش سطح زیر کشت به ۲ هزار هکتار می‌رسد.

محمدی گفت: مرکز استان همدان دارای خوشه‌های صنعتی اشتغالزا و خوبی است برای نمونه بازار مبل مریانج را می‌توان با قرار دادن در یک خوشه نظام‌مند کرد.

به گفته وی، بخش زیادی از کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی در شهرستان همدان پراکنده فعالیت می‌کنند در حالیکه می‌توان هر یک از ان‌ها را به عنوان یک خوشه صنعتی معرفی و با گردآوری در کنار یکدیگر ساماندهی کرد.

فرماندار همدان ادامه داد: در صورت منسجم شدن واحد‌های تولیدی ذیل خوشه اقتصادی و صنعتی می‌توان زیر ساخت‌های مورد نیاز را نیز در اختیار آن‌ها قرار داد.

محمدی تاکید کرد: برخی واحد‌های صنعتی اقدام به سرمایه گذاری برای راه اندازی سوله و کارگاه در مکان‌ها فاقد آب کرده اند که این اقدام آن‌ها موجب برخورد امور اراضی با سرمایه گذار و اتلاف سرمایه می‌شود.

وی گفت: قرار است ۳۵۰ هکتار به شهرک فناوری برتر و هایتک الحاق شود که این اقدام فرصت خوبی برای تسهیل شرایط سرمایه گذاران است.

معاون پارک علم و فناوری استان همدان نیز دراین جلسه گفت: با توجه به شعار امسال تعداد واحد‌های فناور به ۱۵۰ واحد و شرکت‌ها به ۶۰ مورد افزایش می‌یابد.

علی فراهانچی افزود: به منظور سوق دادن شرکت‌های صنعتی به سمت تولیدات دانش بنیان نشست‌های تخصصی با مدیران این واحد‌ها و مشارکت پارک علم و فناوری برگزار شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۲ سال پیش مرحله نخست پارک علم فناوری تکمیل شد که با توجه به تکمیل ظرفیت فاز یک باید نسبت به تکمیل مرحله دوم این ساختمان به منظور استقرار شرکت‌های متقاضی اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار