فرماندار قصرشیرین:
فرماندار قصرشیرین گفت: مرز خسروی از مرز‌های رسمی و با سابقه تاریخی برای تردد زوار است که با موافقت دولت عراق و ایجاد زیرساخت‌های مربوطه، جهت خروج زوار بازگشایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 19 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه  به نقل از ایرنا، مرادعلی تاتار روز پنجشنبه در حاشیه بازدید معاونان عمرانی پنج استان معین از زیرساخت‌های مرز رسمی خسروی و شهرداری منطقه ۲۲ تهران با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، افزود: پنج استان قزوین، همدان، لرستان، کردستان و آذربایجان غربی معین استان کرمانشاه در بحث ایجاد زیرساخت‌های اربعین در مرز خسروی هستند.

وی اظهار داشت: همچنین شهرداری منطقه ۲۲ تهران نیز معین استان کرمانشاه در بحث اربعین خواهد بود که برای امور مربوط به تنظیف و بهسازی شهر و فضاسازی مستقر خواهد شد.

فرماندار قصرشیرین گفت: نمایندگان استان‌های معین در این سفر از امکانات و زیرساخت‌های اربعین در پایانه مرزی خسروی و نقطه صفر مرزی به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم رفع نواقص برای خدمات رسانی مطلوب به زایران بازدید کردند که تقسیم کار لازم برای استان‌های معین نیز صورت گرفت.

تاتار ادامه داد: در این برنامه از استان‌های معین خواسته شد جهت تجهیز هر چه بیشتر مرز رسمی خسروی در خدمات دهی به زایرین اربعین حسینی، هر چه سریعتر نسبت به استقرار نیرو‌های خود اقدام نمایند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: با توجه به اینکه مرز خسروی دارای مناسبت‌ترین محور‌های مواصلاتی راه‌های در دسترس است بدون تردید در رفاه حال زایران موثرتر خواهد بود و تعداد قابل توجهی از هموطنان عزیز این مسیر را انتخاب خواهند نمود.

تاتار ادامه داد: استقرار ماشین آلات، احداث پارکینگ، بهسازی راه‌های مواصلاتی، نصب تانکر‌های آبرسانی، ساخت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه و محصور کردن پارکینگ‌های خودرو‌های سواری از جمله اقدامات توسط استان‌های معین است.

او گفت: تمامی ادارات و دستگاه‌ها شبانه روزی پای کار هستند و این شهرستان از دیرباز میزبان و خادم زائران عتبات عالیات بوده از این رو در بحث امکانات هتل‌ها و زائرسرا‌ها و راه دسترسی مناسب شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی بسیار شاخص است.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار نفر جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرز‌های طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار