مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: با توجه به لزوم کنترل باسکول‌های مراکز خرید گندم، غلات و مرغداری‌ها توسط اداره کل استاندارد استان کرمانشاه پایش و کنترل می شود.
کد خبر: ۱۰۴۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹ 31 May 2022

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت محصولات استراتژیک در مناطق گرمسیر استان و لزوم کنترل باسکول‌های مراکز خرید گندم و غلات در استان، همچنین با توجه به طرح دولت مردمی در خصوص توزیع عادلانه یارانه‌ها و لزوم کنترل باسکول مرغداری‌ها جهت ورود نهاده‌های دامی و خروج مرغ زنده یا کشتار شده، این اداره کل ضمن رعایت برنامه دوره‌ای کالیبراسیون باسکولها، طرح شناسایی، پایش، آزمون و کنترل مراکز مذکور را از طریق آزمایشگاه‌های مجری انجام داده و نتایج آن در سامانه اندازه شناسی قانونی ثبت مینماید.

وی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری کلیه باسکول‌های ۶۸ مرکز خرید گندم در مناطق گرمسیر منجمله قصرشیرین، اسلام آباد غرب، گیلانغرب، سرپل ذهاب، سومار، خسروی و ثلاث باباجانی، بازرسی و آزمون ادواری بعمل آمد که کلیه باسکول‌ها موفق به اخذ گواهینامه تصدیق شدند.

نیازی افزود: موضوع بازرسی مراقبتی از وضعیت باسکول‌ها و نیز نحوه فعالیت آزمایشگاه مجری توسط اداره کل استاندارد استان در دستور کار قرار دارد و کارشناسان استاندارد به صورت مستمر عملکرد آن‌ها را مورد بازرسی قرار خواهند داد. در کنترل آزمایشگاه‌های مجری لحاظ نمودن کلیه قواعد از جمله: نحوه انجام فعالیت آنها، داشتن تجهیرات کافی و استاندارد و گواهی‌های کالیبراسیون اوزان مورد تاکید می‌باشد.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه در ادامه گفت: شهروندان گرامی در صورتیکه از استاندارد بودن باسکول‌ها اطمینان ندارند می‌توانند گزارش مربوطه را از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷در طول شبانه روز و همچنین تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ این اداره کل، اطلاع رسانی فرمایند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار