مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ۱۴۵ محیط بان از ۲۰۰ هزار هکتار از مناطق حفاظت شده در استان صیانت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳ 12 June 2022
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ۱۴۵ محیط بان از ۲۰۰ هزار هکتار از مناطق حفاظت شده در استان صیانت می‌کند.

به گزارش تابناک همدان، سیده مریم محمدی گفت: برخورد با متخلفان شکار و صید و واحد‌های صنعتی و خدماتی آلاینده از فعالیت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: در سال گذشته ۶۰ هزار نفر تحت آموزش‌های زیست محیطی قرار گرفته اند.

او می‌گوید: همچنین در سال گذشته ۸۰۰ نمونه پسآب از واحد‌های صنعتی و تولیدی در آزمایشگاه‌های اداره کل سنجش و پیگیری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: این سند در سال ۹۹ به تصویب شورای آمایش سرزمینی رسیده و در خردادماه ۱۴۰۰ برای دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است.

همدان یکی از استان‌های پیش رو در تهیه و تدوین سند آمایش است که طرح‌های توسعه‌ای در این بخش تطابق کمی با سند آمایش دارد و گا‌هی این تطابق به صفر می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: باید اولویت توسعه صنعتی و برنامه توسعه استان مبتنی بر استقرار صنایع دانش بنیان باشد.

سیده مریم محمدی گفت: اهداف اداره کل حفاظت محیط زیست دستیابی به اصل ۵۰ قانون اساسی و توسعه پایدار است.

حفاظت، مطالعه، بررسی، تیمار و نگهداری حیات وحش استان، پایش، بازدید و بررسی آلایندگی‌ها و ۱۱۵۰ واحد صنعتی مستقر در استان، بررسی وضعیت آلایندگی ۲۹ شهرک و نواحی صنعتی، ۲۱ بیمارستان، ۹ تصفیه خانه فاضلاب شهری از جمله وظایف اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان است.

او با بیان اینکه پایش وضعیت آلایندگی هوای استان، نظارت و راهبری بر شش ایستگاه پایش کیفی هوا، نظارت و پایش بر منابع آب‌های سطحی، رودخانه‌ها، سد‌ها و منابع آب‌های زیرزمینی از دیگر اقدامات این اداره کل است گفت: در سال گذشته ۵۰۰ مورد پایش آلودگی خاک در استان انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار