مصوبات سفر امروز هیئت دولت به استان کرمانشاه:
در سفر امروز هیئت دولت به استان کرمانشاه ٢٠٠ توافق بین دستگاه های اجرایی به عمل آمده که عمده آن در مسائل بهداشت و درمان، فرهنگی اجتماعی، رفاهی، اشتغال، آب و خاک و کشاورزی است، در حوزه اقتصادی در مجموع ۹۲ طرح بزرگ و کوچک و تسهیلات بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶ 14 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه در نشست شورای اداری که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی پیش رو است، ۹۰۰ هزار هکتار سطح کشت اراضی و پنج و نیم میلیون تن تولید کشاورزی دارد، ۳۰ درصد از مردم کشاورزی می کنند که آمار قابل توجهی است، ۴ هزار میلیارد تومان ارزش محصولات نخود است که رتبه اول کشور را داراست، در صنایع تولیدی و صنعت گلخانه مشکلاتی وجود دارد، در مصوبات سفر سه هزار میلیارد تومان برای زمان مشخص هزینه می شود، ۴۵ میلیارد تومان برای قنات، در توسعه باغات شیبدار و اصلاح باغات ۱۶۵ میلیارد تومان همچنین ۴۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح آبخیزداری و آبخوانداری و ۲۱۰ میلیارد تومان برای ساماندهی و صدور اسناد کشاورزی و در خصوص تامین آب شرب دام عشایر و حراست ایل راه ها ۲۵۰ میلیارد تومان تصویب شد.

وی افزود: اهم مطالبات شهرستان های جوانرود و روانسر تکمیل سامانه گرمسیری، تکمیل و اصلاح جاده های مواصلاتی، تکمیل بیمارستان روانسر و مشکل آب شرب شهر جوانرود می باشد.

در ادامه عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان های هرسین، بیستون کنگاور و صحنه بود، اظهار کرد: بیستون اثر جهانی است و کرمانشاه آثار تاریخی ارزشمندی دارد و جزو استان های برتر در این حوزه می باشد، وضعیت بیستون در شأن یک اثر جهانی نیست، در خدمات زیرساخت ها مشکلاتی وجود دارد، بودجه ویژه باید برای این کار قرار داده شود که سرویس‌های بهداشتی و سرویس های خدماتی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به مشکلات شهرک الزهرا مشکلات این شهرک را با کمک بنیاد مسکن قابل حل دانست و گفت:  در شهرستان هرسین کارخانه تولید کاغذ که تعطیل شده و حدود ۳۰۰ هکتار است و از ظرفیت بالایی برخوردار است باید با تصمیم گیری درست و مدیریت رفع مشکل شود.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به محدوده امامزاده باقر بیستون، یادآور شد: مشکلات پارکینگ این منطقه هم باید حل شود.

در ادامه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، اظهار کرد: در استان کرمانشاه ازدواج و طلاق رشد بسیار داشته، رشد ازدواج مثبت بوده و رشد طلاق البته با میانگین کشوری همراه است، مساله ناباروری 1 و نیم درصد است که از میانگین کشوری کمتر می باشد در زمینه اشتغال بانوان رتبه 31 و مشارکت اقتصادی بانوان 27 و مشارکت اقتصادی زنان جوان 11 است، در بخش ورزش توانمندی خوبی بین بانوان و جوانان وجود دارد، پارک بانوان و ورزشگاه مناسب وجود ندارد که مصوبه برای ایجاد ورزشگاه انجام شد.

وی افزود: مصوبات در بخش های اشتغال و کارآفرینی، آموزش و .. تصویب شد و اختصاص مبلغ برای بازارچه های خوداشتغالی بانوان و مراکز درمان اعتیاد،  تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال بانوان و .. در
بخش سلامت در ورزشگاه اعتباری تصویب شد، اعتبار ۵ میلیارد برای ناباروری، در بخش آموزش علاوه بر برنامه‌های معاونت، امکاناتی برای تجهیز و توسعه حوزه علمیه بانوان تخصیص داده شد.

در ادامه سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: ٢٠٠ توافق بین دستگاه های اجرایی به عمل آمده که عمده آن در مسائل بهداشت و درمان، فرهنگی اجتماعی، رفاهی، اشتغال، آب و خاک، کشاورزی و سایر موارد است، در حوزه اقتصادی در مجموع ۹۲ طرح بزرگ و کوچک و تسهیلات بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شد و برنامه ریزی شده که طرح ها از رکود خارج شود.

وی افزود: برای برون رفت از مشکل بیکاری به طرح ها رسیدگی شود، در حوزه عمرانی برای تکمیل و تجهیز 9 بیمارستان و ۷۱ پروژه بهداشتی و درمانی تامین اعتبار شد، در حوزه راه آهن  منابعی بالغ بر ۴۳۰٠ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در بازه زمانی مشخص تصمیم‌گیری برای تکمیل طرح های آموزشی بهداشتی و زیرساختی استان با اعتبار نزدیک به یک هزار میلیارد تومان و تصمیم درباره طرح های نفتی و پتروشیمی در استان از سوی وزارت نفت پیگیری می شود.

صولتی تاکید کرد: تامین زمین برای ۲۴ هزار واحد شهری و سه هزار واحد روستایی، اختصاص تسهیلات قرض الحسنه برای ازدواج جوانان، تسهیلات مورد نیاز برای کمک به اشتغال محرومین و مددجویان و تسهیلات مسکن هم صورت گرفت، در همین راستا این سفر از حمایت‌های دستگاه‌های حمایتی از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی و کمیته امداد هم برخوردار بود در حوزه پالایشگاه و سایر طرح ها از جمله طرح گرمسیری هم مورد توجه قرار گرفت

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار