مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اعتبارات عمرانی کشوری در حوزه آموزش و پرورش وضعیت خوبی دارد اما استانی ضعیف است گفت: در سفر رئیس‌جمهور رقم خوبی یعنی بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۰۶۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵ 31 August 2022

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اعتبارات عمرانی کشوری در حوزه آموزش و پرورش وضعیت خوبی دارد اما استانی ضعیف است گفت: در سفر رئیس‌جمهور رقم خوبی یعنی بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یافت.

به گزارش تابناک همدان، محمود نقوی با اشاره به اینکه برای نخستین بار ۳۵ میلیارد تومان تجهیزات عمومی برای هنرستان‌ها خرید شده است ادامه داد: در این راستا تقسیم‌بندی مناطق محروم انجام شده و به زودی بالغ بر ۱۵ کاروان توزیع تجهیزات از محل اعتبارات کشوری به این مدارس روانه خواهند شد.

وی با اشاره به کمبود معلم در همدان یادآور شد: برای اینکه دوم مهرماه کلاس خالی از معلم نداشته باشیم اقداماتی صورت گرفته هرچند کمبود موجود است اما می‌خواهیم شرایط را مدیریت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه کمبود معلم در استان بیشتر به دلیل نگاه حاکمیتی و خصوصی‌سازی بوده است افزود: کمبود معلم مسئله کشوری و استانی است، در استان نیز نگاه بسته به طرح امین باعث شده نتوانیم تبدیل وضعیت خوب انجام دهیم در حالی که استان‌های همجوار به خوبی از بخش‌نامه‌ها استفاده کرده و حتی به استان ما معلم صادر کردند.

وی با اشاره به اینکه ۵۴ نفر را تبدیل وضعیت کردیم و متاسفانه حق آنها ضایع شده بود افزود: می‌شد این تعداد به ۵۰۰ نفر برسد اما نگاه بسته باعث شده وضعیت استان در غرب کشور مناسب نباشد.

نقوی با بیان اینکه می‌خواهیم بخشی از کمبود معلم را از طریق اضافه تدریس جبران کنیم اما نفر نیست تاکید کرد: در طرح امین می‌شد ۳۰۰ معلم اضافه شود اما در حد صفر است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت معلم طوری صورت گرفته تا تعادل را با نواحی و مرکز انجام دهیم گفت: ۸۰۰ نفر از معلمان را جابه جا کردیم که ۶۰۰ نفر به نواحی یک و دو آمدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اضافه تدریس را به کل استان توزیع کردیم و بخشی از مشکل حل شده است خاطرنشان کرد: یک بازنشسته به کلاس اول می‌رود و دیگر نیاز به دو معلم نیست؛ در ۲۰ ساعته معلم یک کلاس دارد و می‌توانیم بخشی از مشکل را به این نحو حل کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی مشکل معلم حل شد، نیروهایی مثل معاون را به جای خود برمی‌گردانیم و در حال حاضر هدف این است که کلاس درس خالی نماند گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ معلم در سن بازنشستگی هستند و به مسئولان گفتیم از آنها دعوت کنید بیایند و اضافه تدریس بگیرند، این کارها ما را از بحران کمبود نجات می‌دهد اما در کیفیت‌بخشی نظیر معلم پرورشی و معاون و... کمبود خواهیم داشت.

نقوی با اشاره به اینکه برای طرح امین و جبران کمبود ۲ هزار معلم استان نامه به معاون وزارت نوشتیم و با حضور آنها در همدان به این مسائل پرداختیم افزود: برای اینکه کمبود مشکل معلم را مسئولان قبول کنند و پیگیر باشند، جلسات مختلفی داشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قول داده شده بخشی از کمبود معلم از طریق خرید خدمت جبران شود اما سال گذشته سهمیه یک نفر هم به استان داده نشد گفت: البته این امکان برای برخی استان‌ها فراهم شد چون مشکل آنها بیشتر از ما بود؛ همدان ۲ هزار معلم کمبود دارد اما در استانی به ۱۶ هزار نفر می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار