مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: ۳۱۵ مرکز اقامتی به زائران اربعین در استان کرمانشاه خدمات اسکان ارائه کردند.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 20 September 2022

اسکان زائران اربعین در ۳۱۵ مرکز اقامتی کرمانشاه/برپایی ۶۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات با هدف تامین سوغات زائران اربعین حسینیمحمدرضا سهیلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: این اداره‌کل در ایام اربعین برای سامان‌دهی و ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: اقدامات انجام شده شامل چهار محور اسکان، تبلیغات و راهنمایی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی و نظارت بر خدمات گردشگری است.

وی افزود: در حوزه اسکان از طریق راه‌اندازی پویش مردمی هر خانه یک موکب با همکاری ستاد اربعین و ستاد بازسازی عتبات عالیات بیش از ۴۰ خانه داوطلب، پذیرای مسافران اربعین شدند.

سهیلی ادامه داد: همچنین از طریق سامانه ۳۱۳۸ با همکاری قرارگاه کربلا و گروه‌های جهادی ۱۵۰ مرکز برای اسکان در این ایام فعال بودند.

وی افزود: بیش از ۱۲۵ مرکز اقامتی تحت پوشش اداره کل شامل هتل‌ها و مهمانپذیر و... نیز در این ایام بصورت مستمر خدمات‌دهی داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: در حوزه تبلیغات نیز تعداد زیادی بنز راهنما و سه بیلبورد جاده‌ای با همکاری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نیز توزیع بیش از ۱۰۰هزار نسخه نقشه راهنما و بروشور تبلیغات گردشگری، جاذبه‌های استان معرفی شده‌اند.

وی افزود: طی این مدت ۲ غرفه تمام وقت برای راهنمایی زوار در مبادی ورودی شهر کرمانشاه راه‌اندازی شده است، همچنین نرم‌افزار و راهنمای تحت وب معرفی استان نیز به مسافران ارائه شده است.

سهیلی گفت: در بخش صنایع‌دستی و سوغات ۶۰ غرفه برای نمایش، معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی استان و همچنین سه سیاه چادر برای طبخ و پخت غذا‌های محلی در مسیر کنگاور تا مرز خسروی در این ایام برپا شد.

وی با بیان اینکه نظارت بر ارائه خدمات مناسب و سالم به زوار اربعین در این ایام تشدید شده است، اظهار کرد: نظارت‌های میدانی از ۱۰ شهریورماه آغاز شد که تا کنون بیش از هزار مورد نظارت از تاسیسات گردشگری استان در این مدت انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، در خاتمه تاکید کرد: با توجه به اینکه بعد چند سال تعطیلی مرز خسروی، امسال اولین تجربه ما در ستاد اربعین بود، تمام سعی خود را به کار گرفتیم تا زائران که از استان کرمانشاه تردد می‌کنند، با دریافت خدمات مناسب کمترین دغدغه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۶۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات برپا شده است، افزود: این نمایشگاه‌ها در شهرهای کنگاور، صحنه، بیستون، کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، کرندغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین نیز دایر شده‌اند.

سهیلی هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها را استفاده از ظرفیت اربعین برای معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات استان کرمانشاه به مسافرانی که از سراسر ایران می‌آیند عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار