ظهر امروز در آئینی، فضل‌الله رنجبر به عنوان سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه معارفه شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱ 08 October 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه در آئین تکریم و معارفه که در دفتر معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی برگزار شد، محمد پورهاشمی سرپرست این معاونت با اشاره به اتفاقات اخیر در کشوراظهار داشت: امروز همه جبهه استکبار دست به دست هم داده‌اند ودر شبکه فضای مجازی همه تلاش خود را می‌کنند تا نوجوانان و جوانان را تحریک کرده و ذهن آن‌ها را بکار گرفته اند تا نقشه‌های شوم خود علیه جمهوری اسلامی و ایران را اجرا کنند.

وی افزود: هر چند در فضای واقعی هیچ خبری نیست، اما هجمه فضاسازی جریان معاند در فضای مجازی به‌شدت در حال فعالیت است و در نبود گفتمان صحیح با جوانان، دشمن تغییرذهن و برداشت‌های نسل جوان نسبت به انقلاب اسلامی را در پیش گرفته است. این در حالی است که جمهوری اسلامی در صحنه منطقه همانی است که آمریکا با هزینه ۷ هزار میلیاردی که در عراق داشت نتوانست مقابل‌اش ایستادگی کند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه "در صحنه فضای مجازی با واقعیات جمهوری اسلامی روبرو نیستیم و از جریانی که علیه ماست، عقب هستیم تصریح کرد: اگر در صحنه اقتصادی و اجتماعی اراده چهره‌هایی همچون شهید سلیمانی در میدان بود، امروز با این شرایط روبرو نبودیم.
محمد پورهاشمی در ادامه سخنان خود با اورژانسی خواندن وضعیت کرمانشاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و حاشیه نشینی افزود: تصمیم گیری درحوزه اجتماعی باید با استفاده از ابزار‌های حکمرانی مانند کارگروه اجتماعی و زنان و شورای توسعه و برنامه ریزی باشد.
وی تاکید کرد: توزیع اعتبارات فرهنگی باید از روال سابق و سنتی خارج شود چرا که این روش مورد قبول نیست و بزرگترین اشتباه در حوزه اجتماعی است. هر دستگاهی باید برای استفاده از اعتبارات برنامه ارائه دهد و برنامه، محور توزیع اعتبارات قرار بگیرد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی افزود: براساس این راهبرد، دستگاه‌های عضو کارگروه اجتماعی استان، باید برنامه برای تهیه کنند و تنها برنامه‌هایی که توجیه داشته و جمع پسند باشند، اعتبار اخذ خواهند کرد.

پورهاشمی با اشاره به اینکه "ناچیز بودن اعتبارات فرهنگی و اجتماعی به خود متولیان و تصمیم گیران حوزه اجتماعی باز می‌گردد" افزود: وقتی گفته می‌شود که وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان اورژانسی است، نباید وضع اعتبارات این‌گونه باشد و از قبل، برنامه بحران‌ها و مسائل اورژانسی را پیش بینی کرده باشد.
وی با بیان اینکه" دفتر فرهنگی و اجتماعی قوه عاقله امور فرهنگی و اجتماعی استان است و باید طلب برنامه از دستگاه‌ها داشته باشد" تاکید کرد: در حاشیه نشینی باید از سازمان محوری عبور کنیم و به برنامه محوری برسیم. اعتبارات خوبی هم برای برنامه‌ها دیده شده است.
پورهاشمی در ادامه با اشاره به تجربیات و سوابق فضل‌الله رنجبر به عنوان سرپرست جدید دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: می‌طلبد که درب دفتر اجتماعی و فرهنگی به روی تمامی فعالان حوزه حاشیه نشینی باز باشد و برنامه‌ها را در کارگروه مطرح و اعتبار بگیریم. کارگروه اجتماعی نشان‌گر حکمرانی خوب و بد در استان است. این کارگروه اکنون خوب عمل نمی‌کند. انشالله با حضور رنجبر و تجربیات و سوابق ایشان بتوانیم به انتظارات و مطالبات برسیم.
وی همچنین از خدمات فرزاد پرگر در طول دوران سرپرستی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز تقدیر کرد و گفت: آقای پرگر، اخلاق مدار و از حُسن خلق برخوردار بوده و انچه در توان داشت را برای مجموعه دفتر اجتماعی به‌کار گرفت.

در پایان این آئین، با اهدای لوحی از خدمات فرزاد پرگر سرپرست سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، تقدیر به‌عمل آمد و فضل‌الله رنجبر به عنوان سرپرست جدید این دفتر معارفه شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار