سرپرست محیط زیست ایلام؛
سرپرست محیط زیست ایلام از برنامه ریزی محیط زیست ایلام برای تبدیل«زردلان»به عنوان منطقه شکار ممنوع خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲ 16 October 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ علیرضا محمدی در دیدار با فرماندار هلیلان گفت: منطقه زردلان سردسیر در این شهرستان به دلیل وجود جنگل‌های انبوه و رودخانه سیمره از غنای تنوع زیستی مطلوبی برخوردار است و در همین راستا حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، این سیاست‌ها را تکالیف قانونی تمامی دستگاه‌های اجرایی در استان دانست و بیان داشت: همه ارگان‌های دولتی با همدلی و همکاری می‌توانند گام‌های مثبتی را در زمینه حفاظت از انفال الهی، خاک، آب و هوا بردارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام افزود: به دنبال خشکسالی اخیر و کمبود منابع آبی در سطح مناطق، با همکاری سمن‌های محیط زیستی اقداماتی از جمله تأمین منابع آبی، ساخت آبشخور و لای روبی صورت گرفته است.

محمدی ادامه داد: با توجه به عبور رودخانه سیمره از بین اراضی کشاورزی و استفاده کشاورزان از آن در سالجاری و کم آبی رودخانه، رعایت حق آبه زیست محیطی پایین دست بایستی در دستور کار مسئولین ذیربط شهرستان و استان قرار گیرد.

وی افزود: مدیریت پسماند در برخی روستاهای شهرستان به دلیل نبود خودرو حمل زباله دچار مشکلاتی شده که امیدواریم با اختصاص اعتبار، مشکل این روستاها نیز رفع گردد.

محمدی تصریح کرد: در صورت موافقت ارگان‌های ذیربط، ارتقاء منطقه جنگلی زردلان سردسیر به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

فرماندار هلیلان نیز در این دیدار، ایجاد منطقه شکار ممنوع در این شهرستان را نقطه عطفی در راه رسیدن به اهداف سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و بیان داشت: شهرستان هلیلان از منابع طبیعی و ذخایر ژنتیکی متنوعی برخوردار است که ایجاد منطقه شکار ممنوع می‌تواند به حفظ این ذخایر کمک نماید.

کوروش عیوضی با تاکید بر لزوم جدیت در برخورد با متخلفان و متجاوزان به محیط زیست تصریح کرد: هیچ شخص، نهاد و ارگانی فراتر از قانون نیست و هر تخلفی در حوزه محیط زیست باید با جدیت پیگیری شود.

وی در پایان خواستار ارتقای تشکیلاتی محیط زیست شهرستان هلیلان به اداره و اهتمام جدی در خصوص افزایش نیروهای محیط بان و خودرویی شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار