موضوع واردات خودرو از طریق گمرکات استان کرمانشاه از چندین سال قبل مطرح بود، حتی در سال ۱۳۹۵ اعلام شد که رویه واردات خودرو برای گمرک کرمانشاه اخذ شده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 18 October 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا زمانی هم این پیشنهاد مطرح بود که منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب به عنوان پایلوتی برای واردات خودرو در نظر گرفته شود، اما همه چیز با ممنوعیت واردات خودرو متوقف شد.

حالا قرار است به زودی واردات خودرو در کشور از سر گرفته شود و به نظر می‌رسد نباید اجازه داد این فرصت از دست کرمانشاه برود و به همین منظور لازم است از همین حالا تدابیری برای فراهم کردن زیرساخت‌های واردات خودرو در کرمانشاه اندیشیده شود.

بابک کریمخان رئیس انجمن همگن صنایع خودرو و نیرومحرکه استان کرمانشاه با بیان اینکه واردات خودرو برای کرمانشاه بسیار مثبت است، گفت:، اما واردات و ترخیص خودرو از طریق گمرکات کرمانشاه ملزوماتی دارد که باید به آن‌ها توجه کرد.

کریمخان اولین و اثرگذارترین مولفه در واردات خودرو از طریق گمرکات کرمانشاه را جذاب کردن واردات از طریق گمرکات استان نسبت به سایر گمرکات و مبادی کشور دانست و گفت: این جذابیت از طریق وضع تعرفه وارداتی پایین‌تر نسبت به سایر نقاط میسر خواهد بود.

وی با بیان اینکه کسانی که در زمینه واردات خودرو فعالیت دارند عمدتا به صرفه اقتصادی این کار توجه دارند، تاکید کرد: زمانی واردکنندگان خودرو، کرمانشاه را برای این کار ترجیح می‌دهند که واردات خودرو از طریق گمرکات کرمانشاه ارزان‌تر تمام شود.

این فعال صنعت خودرو از مرز‌های قدیمی و شناخته شده جنوب و جنوب غربی کشور و خصوصا بنادر جنوب که از دیرباز مرکز واردات خودرو بودند یاد کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم کرمانشاه را نیز مانند این مناطق در زمینه واردات خودرو فعال کنیم، تنها باید از طریق کاهش تعرفه عمل کنیم که البته این امر نیازمند پیگیری‌های ویژه است.

کریمخان معتقد است، اگر واردات خودرو از مرز‌های کرمانشاه برای واردکنندگان صرفه اقتصادی داشته باشد، دیگر نیاز به هیچ کار خاصی نیست و بسیاری از آن‌ها کرمانشاه را انتخاب خواهند کرد.

وی وجود ترخیص کاران حرفه‌ای و تخصصی در زمینه واردات خودرو را نیز در کرمانشاه ضروری دانست و یادآور شد: البته اگر پای واردکنندگان خودرو به کرمانشاه باز شود، بسیاری از آن‌ها ترخیص‌کاران تخصصی خود را نیز به همراه می‌آورند.

رئیس انجمن همگن صنایع خودرو و نیرو محرکه کرمانشاه یکی دیگر از ملزومات واردات خودرو در کرمانشاه را وجود محوطه پارکینگ برای واردات خودرو‌ها دانست که گاهی باید مدتی در این پارکینگ بمانند و خاطرنشان کرد: چنانچه این پارکینگ‌ها مسقف باشد و خودرو‌های وارداتی را از باران و آفتاب مصون نگه دارد، یک مزیت خواهد بود.

کریمخان از مزایای واردات خودرو از طریق گمرکات کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: مهمترین نتیجه واردات خودرو از کرمانشاه ایجاد اشتغال است که اکنون در استان بسیار به آن نیاز داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار