تابناک هرمزگان// نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت خواستار ایجاد دانشگاه علوم و فنون دریایی در این استان به منظور تمرکز بر ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور شد.
کد خبر: ۱۰۷۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 15 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// محمد آشوری تازیانی نماینده مردم هرمزگان و عضوکمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها صبح امروز در گفت وگویی با موضوع توسعه سواحل مکران، اظهار کرد: دوگانگی مدیریت در مناطق آزاد سبب بروز مشکلات متعددی برای مردم شده است و این مسأله در زمینه توسعه سواحل مکران نیز در حال رخ دادن است.

وی با بیان این که الان شورای عالی مکران دوگانگی مدیریت ایجاد کرده و اگر به اختیارات استانداران در این زمینه توجه نداشته باشیم، سبب کاهش اختیارات در مناطق توسعه‌ای خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای شکل دادن به توسعه متوازن در هر منطقه باید ابتدا تعارضات مدیریتی را حل کنیم.

این عضو کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: سرمایه‌های انسانی هرمزگان باید در اولویت هر توسعه‌ای در سواحل مکران باشند و از دولت می خواهیم که نگاه به هرمزگان و منابع انسانی آن را تغییر داده و مرزنشینان احساس مشارکت در مدیریت کشور داشته باشند.

آشوری با اشاره به ظرفیت استان هرمزگان در حوزه اقتصاد دریامحور، خاطرنشان کرد: ایجاد یک دانشگاه علوم و فنون دریایی در هرمزگان می‌تواند سبب تولید نیروی انسانی متبحر، توانمند و تخصصی برای بخش‌های مختلف مرتبط با دریا شود و به روند بهره‌مندی کشور از مواهب اقتصاد دریامحور نیز کمک کند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار